Connect with us

Tauron poinformuje klientów przez RSO

IN-HOUSE

Tauron poinformuje klientów przez RSO

TAURON Dystrybucja będzie zasilał Regionalny System Ostrzegania (RSO) informacjami o przerwach w dostawach prądu. Nastąpi to w momencie, gdy na południu Polski wystąpią rozległe awarie energetyczne na masową skalę. Wtedy osoby korzystające z RSO, na swoje urządzenie mobilne otrzymają powiadomienie o skali występujących awarii na terenie obsługiwanym przez spółkę oraz przewidywanym czasie ich usunięcia.           

Regionalny System Ostrzegania jest darmową usługą, która umożliwia powiadamianie użytkowników o rożnego rodzaju zagrożeniach. Informacje przekazywane są przez Aplikację Mobilną RSO, programy naziemnego multipleksu cyfrowego MUX-3, platformy hybrydowe oraz zamieszczane są na stronach internetowych urzędów wojewódzkich.

Teraz powiadomienia w ramach systemu RSO zostaną rozszerzone o informacje o masowych awariach energetycznych, które mogą wystąpić w czasie ekstremalnych warunków pogodowych. Mowa tu przede wszystkim o intensywnych burzach, którym towarzyszy huraganowy wiatr. Wtedy łamiące się i przewracające drzewa często uszkadzają sieć energetyczną na dużych obszarach, pozbawiając prądu dziesiątki tysięcy gospodarstw domowych.

W ostatnich tygodniach, TAURON wspólnie z Wojewódzkimi Centrami Zarządzania Kryzysowego z Małopolski, Śląska, Dolnego Śląska i Opolszczyzny przeprowadził testy związane z zasilaniem RSO komunikatami ze spółki.

– Ustaliliśmy wzór informacji, sposoby jej przekazywania oraz kanały dystrybucji. Chodzi o to, by w sytuacjach rozległych awarii nasi klienci zostali skutecznie poinformowani o tym, kiedy awaria zostanie usunięta – mówi Grzegorz Krajewski, dyrektor Departamentu Operatora Sieci w TAURON Dystrybucja.

Jeśli ostrzeżenie o zbliżającym się zagrożeniu nie dotyczy całego województwa, a jedynie niektórych gmin, to odbiorcy otrzymujący taki komunikat będą mogli zobaczyć szacunkowy obraz terenu objętego awarią. Warunkiem jest zainstalowanie aplikacji w telefonie i wybranie odpowiednich ustawień.

– W ubiegłym roku wprowadzona została nowa wersja systemu RSO. Jedną z największych zmian było  zastosowanie geolokalizacji czyli obrazowania na mapie miejsca zdarzenia lub miejsca (obszaru) zagrożonego. Ponadto wprowadzono tzw. wzmocnione kontrastowanie umożliwiające osobom niedowidzącym odczyt przekazywanego komunikatu w telefonie komórkowym – powiedział Andrzej Pasek, dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.

Geolokalizacja oznacza, że również informacje o awariach energetycznych województw dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego i małopolskiego, czyli terenów na których działa TAURON Dystrybucja, mieszkańcy otrzymają osobno.

Aplikacja RSO jest bezpłatna i dostępna u operatorów sieci komórkowych.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE