Connect with us

Facebook pracuje nad własnym asystentem głosowym

TECHNOLOGIE

Facebook pracuje nad własnym asystentem głosowym

Facebook pozazdrościł Google, Amazonowi i Microsoft i sam postanowił rozpocząć prace nad własnym asystentem głosowym. Dzisiaj oficjalnie potwierdził, że prace nad własnym asystentem trwają.

Według dziennikarzy CNBC, Facebook nad własnym asystentem głosowym pracuje od 2018 roku. Zespół pod kierownictwem Ira Snyder rozpoczął już nawet rozmowy z dostawcami inteligentnych głośników, która – jak zakładają dziennikarze – może być już niemal gotowa do wypuszczenia na rynek nowego produktu. Redakcja Tech Times sugeruje, że nowy projekt Facebooka i sam asystent może nazywać się Verg.

Zdaniem jednak Reuters, Facebook chce rozwijać swojego asystenta głosowego głównie dla swoich zestawów słuchawkowych Oculus, przyszłych urządzeń AR/VR nad którymi portal od dłuższego czasu już pracuje. Asystent głosowy ma także wspierać inteligentny interfejs samego Facebooka.

Facebook ma już za sobą doświadczenia w rozwijaniu asystentów AI, ale żaden z nich nie był w stanie rywalizować z Alexą lub Siri. Już w 2015 roku firma Zuckerberga uruchomiła asystenta M dla programu Messenger, który ostatecznie został zarzucony w zeszłym roku.

Nieoficjalne informacje mówią, że Facebook może współpracować z inżynierami Amazona, gdyż system opracowywany przez zespół Snyder nie radzi sobie z bardziej złożonymi pytaniami i musi posiłkować się Alexą Amazona.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE