Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

PBX

z angielskiego Private Branch Exchange, centrala abonencka – to centrala telefoniczna będąca własnością i zarządzana przez użytkownika, zwykle przedsiębiorstwo lub instytucję, tworząca wewnętrzną sieć telefoniczną przedsiębiorstwa i połączona najczęściej kilkoma liniami z centralą operatora telekomunikacyjnego. Centrala PBX umożliwia zatrzymanie w sieci telefonicznej przedsiębiorstwa wewnętrznych rozmów pracowników przedsiębiorstwa, a jednocześnie obsługę normalnego ruchu telefonicznego, tj. rozmów przychodzących z zewnątrz przedsiębiorstwa i rozmów wychodzących na zewnątrz. Centrale PBX używane są w przedsiębiorstwach (instytucjach) zatrudniających większą liczbę osób, w których znaczna część rozmów telefonicznych to rozmowy wewnętrzne między pracownikami przedsiębiorstwa. Zastosowanie centrali pozwala znacznie zaoszczędzić liczbę linii telefoniczych, a co za tym idzie zredukować koszty. Obecnie centrale PBX są zastępowane przez centrale IP (nie wymagają one linii telefonicznych, tylko szerokopasmowych łącz internetowych), rozmowy wychodzące są prowadzone poprzez VoIP, co wydatnie obniża koszty. Nowoczesne centrale abonenckie pozwalają na integrację różnego rodzaju sieci telefonicznych: począwszy od analogowej sieci publicznej, poprzez cyfrową aż po rozwiązania VoIP czy GSM. Posiadają wiele funkcji, które pozwalają na zaawansowaną kontrolę kosztów połączeń telefonicznych, m.in. automatyczne trasowanie połączeń, restrykcje dla poszczególnych użytkowników lub grup użytkowników. Wielu producentów central, m.in. Panasonic czy Siemens, posiada linie telefonów przeznaczonych do ich produktów pozwalających na zaawansowaną obsługę centrali i ruchu telefonicznego.

Żanetka – bot Voicetela wkręcił ponad 1000 osób

Z okazji Prima Aprilis Voicetel uruchomił telefonicznego bota – Żanetkę. Miała zadzwonić do bliżej nieokreślonej stacji radiowej i zaśpiewać piosenkę w ramach konkursu. Sęk w tym, że Żanetka pomyliła numer i zadzwoniła do ponad 1000 osób. Nieprzypadkowych.

Z okazji Prima Aprilis Voicetel uruchomił telefonicznego bota – Żanetkę. Miała zadzwonić do bliżej nieokreślonej stacji radiowej i zaśpiewać piosenkę w ramach konkursu. Sęk w tym, że Żanetka pomyliła numer i zadzwoniła do ponad 1000 osób. Nieprzypadkowych.

– Akcja Żanetka to primaaprilisowy żart – chcieliśmy w ten sposób nawiązać zabawną komunikację pomiędzy naszym botem i jego odbiorcami. Ten na pozór niewinny projekt nieco zakręconej słuchaczki radia, która w ciągu jednego dnia zaśpiewała dla niemal tysiąca osób pokazał nam, że automatyzacja może wyzwalać w odbiorcach spontaniczne reakcje, a nawet napady śmiechu. – Daria Maszczak, Product Manager

I rzeczywiście – reakcje na Żanetkę były różne. Od wybuchów śmiechu, przez instruowanie jej, że to musi być pomyłka, albo że to żart z okazji prima aprilis. Jednak nikt z 1000 osób nie zgadł, że rozmawia z… robotem.

Dla chcących przetestować możliwości Żanetki – Voicetel zdecydował do utrzymania bota do końca tego tygodnia (pod adresem: www.zanetka.voicetel.pl). Zatem bawcie się!

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

75% Polaków chętnie rozmawia z botami

Chętnie i świadomie korzystamy z nowych technologii. Ten fakt potwierdza między innymi podejście Polaków do wirtualnych asystentów, których coraz częściej słyszymy po drugiej stronie słuchawki, dzwoniąc na infolinię. Dobrym przykładem jest telefoniczne zgłaszanie szkód z polisy ubezpieczeniowej.
więcej

Energa Obrót stawia na hosty Vee

Plan wdrożenia rozwiązań pudełkowych pod marką Vee Center przynosi już pierwsze, poważne kontrakty: trójmiejska spółka podpisała właśnie kontrakt z Energą Obrót, jednym z największych sprzedawców energii elektrycznej w Polsce. W myśl umowy, hosty Vee przeprowadzą gruntowne badania satysfakcji części klientów korporacji.