Connect with us

Ukarana przez UODO spółka Bisnode rozważa odwołanie się od decyzji

PRAWO

Ukarana przez UODO spółka Bisnode rozważa odwołanie się od decyzji

Bisnode kwestionuje wielkość kary, jaką UODO wymierzyło spółce w ubiegłym tygodniu na gruncie RODO. A przypomnijmy, że kara wyniosła 943 tys. zł.

Bardzo wiele osób, których dane przetwarzała ukarana spółka, nie miało o tym pojęcia. Administrator ich o tym nie powiadomił. Tym samym odebrał im możliwość skorzystania z praw, jakie przysługują im na gruncie RODO, czyli ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. – czytamy w komunikacie opublikowanym przez Urząd Ochrony Danych Osobowych.

Bisnode, której wymierzono karę, zapowiada podjęcie kroków. – Respektujemy prawo przedsiębiorców, właścicieli spółek jednoosobowych do bycia poinformowanymi o fakcie przetwarzania przez nas danych osobowych. W tych przypadkach Bisnode wypełnił art. 14 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) poprzez umieszczenie informacji na własnych stronach internetowych. Informacje te były również rozsyłane pocztą elektroniczną. – czytamy w oświadczeniu spółki.

Bisnode kwestionuje jednak interpretację UODO dotyczącą proporcjonalnego wysiłku. W bazach spółki znajduje się 679 000 adresów e-mail i do nich zostały wysłane stosowne powiadomienia, co wg. Bisnode spełnia obowiązek informacyjny.  – Żądanie dodatkowego wysłania informacji do 5,7 miliona adresów właścicieli spółek jednoosobowych oraz członków zarządów między innymi pocztą tradycyjną lub telefonicznie nie może być postrzegane jako podejmowanie proporcjonalnych starań. Naszym zdaniem, udzielanie informacji poprzez kanały cyfrowe, pocztą elektroniczną lub umieszczanie ogłoszeń w ogólnopolskich portalach informacyjnych jest bardziej pożądane zarówno przez odbiorców, jak i wysyłających.– czytamy w oświadczeniu spółki.

Zdaniem UODO, spółka miała świadomość istnienia obowiązku podania stosownych informacji jak i konieczności bezpośredniego informowania osób od samego początku, więc naruszenie administratora miało charakter umyślny.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE