Connect with us

Mastercard i Microsoft pracują nad nową koncepcją tożsamości cyfrowej

BEZPIECZEŃSTWO

Mastercard i Microsoft pracują nad nową koncepcją tożsamości cyfrowej

Nie hasła, nie toporna biometria, a coś nowego będzie pozwalało nam autoryzować transakcje i poruszać się po cyfrowym świecie. To zapowiada Mastercard i Microsoft. Co to takiego? Sami twórcy jeszcze nie za bardzo wiedzą. Nie przeszkadza to jednak mówić o tym projekcie, bo bezpieczeństwo użytkowników sieci paradoksalnie jest ważne dla każdego przedsiębiorcy.

Z opublikowanej kilka dni temu informacji prasowej niewiele wynika. Znając jednak kontekst oraz grupę współpracujących ze sobą firm można łatwo dość do wniosku, że możemy wkrótce stać przed wyzwaniem, czy porzucamy powszechnie stosowane wielostopniowe logowanie, czy wybierzemy rozwiązanie proponowane przez Mastercard i partnerów.

Ajay Bhalla prezes Mastercard ds. cyberbezpieczeństwo podkreślił, że nowy koncept tożsamości cyfrowej musi dawać nie tylko poczucie bezpieczeństwa, ale je gwarantować. Co więcej – wszystko ma być wygodne dla każdego użytkownika. 

Nowa koncepcja tożsamości będzie oparta ściśle związana ze smartfonami i ma być całkowicie wolna od wprowadzania loginów i haseł. Mają je zastąpić różnego rodzaju rozwiązania biometryczne. Jakie – tego nie wiemy.

Wg. koncepcji Mastercard nowa tożsamość cyfrowa da konsumentom nie tylko kontakt z firmami, dostawcami produktów czy usług, ale dzięki temu robienie zakupów w sieci, otwarcie rachunku bankowego, zapłacenie podatków czy uwierzytelnianie będzie dużo bezpieczniejsze, prostsze i wygodniejsze. Wg. tej koncepcji – dane nie będą gromadzone i agregowane, co ma w znaczący sposób podnieść bezpieczeństwo transakcji. Wygląda wiec, że czeka nas pierwsze, wdrożone na tak dużą skalę, rozwiązanie oparte o blockchain.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE