Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Lead Response Time

inaczej LRT, średni czas odpowiedzi od wysłania zapytania przez klienta do chwili otrzymania przez niego odpowiedzi ze strony pytanego (najczęściej firmy/marki). LRT liczony jest w jednostkach czasu. Panuje powszechne przekonanie, że im szybsza odpowiedź na kontakt klienta (pytanie) tym lepszy wynik finalny w postaci zadowolenia klienta, jego decyzji o zakupie etc. Poniecznie posłuchaj programu K2 Podcast na temat LRT dostępnego tutaj.

SMS może usprawnić komunikację wewnątrz firmy

SMS-y w biznesie to nie tylko wysyłka ofert handlowych. Klasyczny SMS dla przedsiębiorstwa może zdziałać zdecydowanie więcej, np. usprawnić komunikację wewnętrzną czy wspierać dział HR w przeprowadzanych procesach rekrutacji. Jak korzystać z jego możliwości, by wykorzystać maksimum możliwości? Sprawdźmy.

SMS-y w biznesie to nie tylko wysyłka ofert handlowych. Klasyczny SMS dla przedsiębiorstwa może zdziałać zdecydowanie więcej, np. usprawnić komunikację wewnętrzną czy wspierać dział HR w przeprowadzanych procesach rekrutacji. Jak korzystać z jego możliwości, by wykorzystać maksimum możliwości? Sprawdźmy.

Wymiana informacji poprzez SMS sprawdza się w przedsiębiorstwach różnych branż. Przede wszystkim wielu pracowników posiada telefony służbowe, zatem wysyłka krótkiej wiadomości tekstowej pozwoli na sprawne komunikowanie nawet z pracownikami wykonującymi zadania w terenie, poza siedzibą firmy. To właśnie szybkość przesyłania informacji należy do głównych atutów klasycznej, składającej się ze 160 znaków wiadomości. Kiedy pojawia się potrzeba dotarcia w krótkim czasie do wielu osób – SMS okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Według szacunków ekspertów aż 97 proc. SMS-ów jest odczytywanych w kilka minut po odebraniu. To rezultat, który sprawia, że ten tradycyjny kanał komunikacji pozostaje konkurencyjny nawet wobec tak powszechnie wykorzystywanych w biznesie e-maili.

Informuj i motywuj

Podstawowym sposobem wykorzystania komunikacji SMS w firmie jest wysyłka powiadomień i przypomnień o ważnych terminach, np. o umówionym spotkaniu lub deadlinie projektu. Takie zastosowanie sprawdza się w szczególności w przypadku większych zespołów, gdzie trudno o indywidualny kontakt z każdym z pracowników. SMS-y niekoniecznie muszą powiadamiać o obowiązkach, ale również przekazywać te bardziej pożądane przez pracowników informacje, choćby dotyczące przelania wynagrodzenia na konto.

SMS sprawdzi się równie dobrze w prowadzonych przez firmę działaniach motywacyjnych. Najprostszą formą zastosowania w tym przypadku może być przekazanie informacji o konkursie pracowniczym, ale zastosowań znajdzie się zdecydowanie więcej i będą one w dużej mierze zależeć od kreatywności działu kadr. Złożenie życzeń urodzinowych lub specjalna dedykacja dla żeńskiej części załogi z okazji Dnia Kobiet? Takie wiadomości stanowią świetny wstęp do działań integrujących zespół.

Sprawne wdrożenie

Wprowadzenie SMS-ów jako ważne wsparcie w funkcjonowaniu firmy powinno spotkać się z pozytywnym odbiorem pracowników. Takie wnioski pozwalają wysunąć wyniki aktualnego badania „Komunikacja SMS w Polsce” przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl. Respondenci potwierdzili, że wiadomości tekstowe wykorzystują nie tylko w prywatnej sferze życia, do podtrzymania kontaktu, czy wysyłki życzeń.

System do przeprowadzanie masowej wysyłki pozwala nie tylko wysyłać wiadomości, ale również odbierać i analizować wiadomości zwrotne. Dzięki temu firma może np. przeprowadzać ankiety i zapytać pracowników o opinię, zaś osoby zatrudnione w danej firmie czy organizacji przekonają się, że ich zdanie jest ważne dla pracodawcy.

Uruchomienie i zarządzanie ankietą SMS nie wymaga zaawansowanej wiedzy, a może okazać się bardzo użytecznym narzędziem. System można konfigurować w taki sposób, aby przesyłał dodatkowe pytania lub informacje zwrotne w zależności od udzielonych odpowiedzi mówi Daniel Zawiliński, dyrektor zarządzający Platformy SerwerSMS.pl.

Czas to pieniądz

Obecną sytuację na rynku pracy określa się mianem „rynku pracownika”. Oznacza to, że osoby poszukujące zatrudnienia mogą wybierać spośród wielu dostępnych ofert, a dla pracodawcy wyzwaniem jest takie poprowadzenie rekrutacji, aby swoje aplikacje składali odpowiednio przygotowani kandydaci. Wykorzystanie wiadomości tekstowych podczas naboru na stanowisko usprawni kosztowny proces i przyniesie wsparcie dla działu HR. Dzięki wiadomościom tekstowym rekruterzy poinformują o terminie rozmowy kwalifikacyjnej bądź wyślą zaproszenie do kolejnego etapu rekrutacji. Jednocześnie firma zaprezentuje się jako nowoczesne miejsce pracy charakteryzujące się sprawną komunikacją wewnętrzną. Niezależnie od rodzaju i skali prowadzonej działalności firmy SMS-y sprawdzą się zarówno w relacjach z kandydatami na stanowisko, pracownikami, jak i klientami indywidualnymi.

Ta forma komunikacji równie dobrze powinna sprawdzić się w relacjach z klientami biznesowymi. Otóż dla 50,4 proc. badanych jest to właściwe narzędzie wspierające organizację spotkań. Warto o tym pamiętać, planując komunikację biznesową. Co więcej, w badaniu przeprowadzonym przez Platformę SerwerSMS.pl 39,5 proc. przedstawicieli firm zadeklarowało, że chciałoby wykorzystywać SMS-y w celu podtrzymywania relacji, także z inwestorami. W biznesie czas to pieniądz, a przesyłka wiadomości tekstowej z gwarantem sprawnego dostarczenia to wielki atut.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Wynagrodzenia telemarketerów będą musiały rosnąć

Takiego obrotu sprawy nikt się nie spodziewał. W marcu br. dynamika wynagrodzeń wzrosła znacznie powyżej prognoz analityków. Zdaniem Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) wzrost tej dynamiki spowodowany mógł być przez wypłatę jednorazowych nagród. Wzrost aż o 8% przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw oznacza, że także branża telemarketingowa będzie musiała ponieść wynagrodzenie telemarketerów chcąc zapewnić sobie napływ i utrzymanie kadr.