Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

PBX

z angielskiego Private Branch Exchange, centrala abonencka – to centrala telefoniczna będąca własnością i zarządzana przez użytkownika, zwykle przedsiębiorstwo lub instytucję, tworząca wewnętrzną sieć telefoniczną przedsiębiorstwa i połączona najczęściej kilkoma liniami z centralą operatora telekomunikacyjnego. Centrala PBX umożliwia zatrzymanie w sieci telefonicznej przedsiębiorstwa wewnętrznych rozmów pracowników przedsiębiorstwa, a jednocześnie obsługę normalnego ruchu telefonicznego, tj. rozmów przychodzących z zewnątrz przedsiębiorstwa i rozmów wychodzących na zewnątrz. Centrale PBX używane są w przedsiębiorstwach (instytucjach) zatrudniających większą liczbę osób, w których znaczna część rozmów telefonicznych to rozmowy wewnętrzne między pracownikami przedsiębiorstwa. Zastosowanie centrali pozwala znacznie zaoszczędzić liczbę linii telefoniczych, a co za tym idzie zredukować koszty. Obecnie centrale PBX są zastępowane przez centrale IP (nie wymagają one linii telefonicznych, tylko szerokopasmowych łącz internetowych), rozmowy wychodzące są prowadzone poprzez VoIP, co wydatnie obniża koszty. Nowoczesne centrale abonenckie pozwalają na integrację różnego rodzaju sieci telefonicznych: począwszy od analogowej sieci publicznej, poprzez cyfrową aż po rozwiązania VoIP czy GSM. Posiadają wiele funkcji, które pozwalają na zaawansowaną kontrolę kosztów połączeń telefonicznych, m.in. automatyczne trasowanie połączeń, restrykcje dla poszczególnych użytkowników lub grup użytkowników. Wielu producentów central, m.in. Panasonic czy Siemens, posiada linie telefonów przeznaczonych do ich produktów pozwalających na zaawansowaną obsługę centrali i ruchu telefonicznego.

Voicetel.tv: Reorganizacja spółki, jej dalszy rozwój i plany eksportu

Zapowiedziana w ubiegłym roku przez prezesa Voictel Communications Dawida Wójcickiego wirtualna asystentka Dialla nabrała opóźnienia. Nie oznacza to jednak, że firma rezygnuje z jej budowy. Wręcz przeciwnie – spóła już wkrótce przejdzie reorganizację, by cel ten zrealizować jak najszybciej udostępniając produkt pierwszym klientom jeszcze w tym roku.

Aby tego dokonać spółka zdecydowała się na przeprowadzenie dwóch rund finansowania. Pierwsza z nich to smart money pozwalająca na dokonanie samej organizacji, druga skierowana będzie do rynków kapitałowych lub dużego inwestora strategicznego. I ta ostatnia służyć będzie finansowaniu Dialli, która wg. szacunków spółki może przynieść do 2023 roku aż 500 mln zł.

Dawid Wójcicki w rozmowie z Karolem Bancerz w programie Voicetel.TV ogłosił utworzenie spółki celowej, zajmującej się sprzedażą rozwiązań oferowanych dotychczas przez Voicetel oraz drugiej – do której zostaną przetransferowane wszystkie prawa autorskie i intelektualne, również te związane z technologią Brilliance.

Prezes Voicetel Communications nie wyklucza wejścia spółki na giełdy w Nowym Jorku, Londynie czy Hong Kongu, ale studzi emocje związane z ewentualnym wejściem na główny parkiet warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Zapowiada jednak intensywne działania związane z eksportem produktów oferowanych przez spółkę.

Pełna rozmowa poniżej:

Total
8
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Człowiek czy maszyna?

Dla większości managerów tematyka sztucznej inteligencji i automatyzacji nie jest już czymś zupełnie obcym. Ciągle jednak nie wiemy dużo, bo i nie było dotychczas dużo zakończonych sukcesem wdrożeń. Wojciech Glapa opowie o tym na czym powinniśmy opierać swój biznes, na czym powinniśmy skupić się wdrażając elementy AI (SI).
więcej

Działanie w duchu SIX SIGMA: czy to się opłaca?

Tomasz Bartkowicz, od lat związany z procesami obsługi klienta w największych instytucjach finansowych opowiada o tym jak działać w duchu strategii 6 sigma. Czym jest owa 6 sigma? Six sigma oznacza, że istnieje 6 odchyleń standardowych. Co to oznacza w procesach obsługi klientów? Przekonajcie się sami!