Connect with us

AAA Auto otworzyło w Katowicach pierwsze call center w Polsce

IN-HOUSE

AAA Auto otworzyło w Katowicach pierwsze call center w Polsce

Aures Holdings, operator sieci dealerskiej AAA AUTO, otworzył swoje czwarte call center w ramach ekspansji firmy w 2019 roku. Nowe call center, znajdujące się w centrum Katowic, przejmie część zadań istniejącego call center w Ostrawie, które nadal będzie obsługiwało polskich klientów AAA AUTO. 

O planach spółki CCNEWS.pl pisało w październiku ubiegłego roku.

– W pierwszej fazie inwestycji w Katowicach zatrudniliśmy 19 konsultantów, co wiązało się z wkładem 500 tys. złotych. Katowice nie zostały przypadkowo wybrane jako lokalizacja naszego call center. W centrach telefonicznych renomowanych krajowych i międzynarodowych korporacji pracują tu setki pracowników, a lokalny rynek pracy oferuje wysoko wykwalifikowaną siłę roboczą, co potwierdzają badania rynku i procesy rekrutacyjne. Nasze call center znajduje się w spokojnym miejscu, gdzie pracownicy mogą korzystać z dużego parku i różnych usług w okolicy. W ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba pracowników w Grupie wzrosła ponad dwukrotnie i obecnie zatrudniamy ich ponad 2600. W tym roku wzrost będzie ponownie bardzo dynamiczny, głównie dzięki rozwojowi naszej działalności w Polsce – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO. 

W tym roku personel katowickiego call center zostanie powiększony o kolejnych 20 konsultantów i dodatkowy dedykowany personel. Wraz z rozbudową sieci AAA AUTO w Polsce, call center zostanie rozbudowane także w przyszłym roku. Firma spodziewa się, że w ciągu dwóch lat liczba pracowników zbliży się do tej w Republice Czeskiej, gdzie pracuje około dwustu konsultantów. Polskie call center w Ostrawie, po otwarciu ośrodka w Katowicach, będzie specjalizować się w obsłudze klientów korporacyjnych. 

– Z pewnością także w tym roku do naszego głównego call center przyjdzie milionowe połączenie od polskiego klienta. Katowickie call center spodziewa się przyjąć ponad 150 tys. połączeń przychodzących. Oznacza to, że centrum w Katowicach przyniesie polskim salonom AAA AUTO ponad 50 tys. osób zainteresowanych zakupem lub sprzedażą samochodów – wyjaśniła Karolina Topolova. 

Katowickie call center jest wyposażone w najnowocześniejszą technologię. Bezpłatne połączenia są kierowane do konsultanta zgodnie z jego specjalizacją – związaną ze sprzedażą, wykupem, czy obsługą klienta, bez względu na to, gdzie ulokowany jest pracownik. Ciekawa jest struktura wewnętrznego systemu telefonicznego firmy, który zawsze pokazuje numer telefonu klienta. Na przykład, jeśli węgierski klient z Katowic zatelefonuje do Budapesztu, połączenie zostanie przekierowane na węgierską centralę PBX, aby klient nie bał się, że zostanie obsłużony przez kogoś z prefiksem z innego kraju. Łącznie call center ma 12 różnych stanowisk, z których jedna trzecia nie jest rutynowo powiązana z połączeniami przychodzącymi. 

AURES Holdings do końca roku przyjmie około 150 nowych pracowników, których łączna liczba wzrośnie do niemal 3 tysięcy. Wzrost liczby pracowników związany jest ze strategią rozwoju firmy, która obejmuje głównie ekspansję w Polsce, ale także powiększenie salonów w innych krajach.

Dla sieci AAA AUTO, która ma 46 oddziałów w czterech krajach, Grupa szuka obecnie 70 pracowników w Czechach, nawet do 150 w Polsce, 50 na Węgrzech i około 10 na Słowacji. W przypadku otwarcia nowego oddziału w Republice Czeskiej w drugiej połowie roku może pojawić się kolejne 70 wakatów w Czechach. We wszystkich krajach istnieje szeroki zakres stanowisk, od back office, w tym księgowych i administratorów; przez konsultantów call center, po dealerów samochodowych, pośredników w obrocie produktami oraz sprzedawców samochodów.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE