Firstcom Europe nowy gracz na rynku dostawców rozwiązań do UCaaS w Polsce

Firstcom Europe, międzynarodowy dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych w chmurze zadebiutował na polskim rynku. Holding ma już oddziały w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji i Danii. Sektor, na którym funkcjonuje jest progresywny. Liczba terminali wewnętrznych central telefonicznych w grudniu 2017 na terenie Europy wynosiła 134,7 mln. W 2022 przewiduje się, że ilość ta będzie wynosiła 135,7 mln.

Grupa wchodzi do Polski z rozwiązaniem Universe, z obszaru zintegrowanej komunikacji, jako usługi UCaaS[4] (ang. Unified Communications as a Service[1]). Platforma jest skalowalna i zdalnie aktualizowana. Nie są pobierane opłaty za wejście oraz koszty utrzymania systemu w firmie. Obsługa platformy nie wymaga specjalistycznej wiedzy – osoby zarządzające firmą mogą korzystać z Universe bez pomocy zewnętrznych administratorów. Do dyspozycji użytkownika pozostaje przyjazny interfejs do tworzenia IVR[5] (ang. Interactive Voice Response[2]), szeroki wybór urządzeń VoIP[6], nagrywanie rozmów – indywidualnych jak i w całej firmie, przejęcie rozmowy przychodzącej do określonej grupy użytkowników, łączenie według wyboru użytkownika, automatyczny lektor w wielu językach – zamiana tekstu na mowę, informacje w czasie rzeczywistym dla call center[3] oraz dodatkowo możliwość szyfrowania połączeń.

Jean-Pierre Vandromme, CEO spółki podczas spotkania prasowego

–  Dziś przyszłość biznesu znajduje się w chmurze, dzięki której niezależnie od rozmiaru czy rozproszenia oraz formy współpracy pozostajemy w stałym kontakcie ze sobą oraz klientami. Bazując na tej filozofii stworzyliśmy platformę Universe. Wszystko odbywa się tu w ramach jedynie opłat abonamentowych, a nad sprawnością systemu czuwa zespół techniczny. Nie ma więc potrzeby inwestowania w infrastrukturę, opłat serwisowych i licencyjnych czy innych nieprzewidzianych kosztów – mówi Jean-Pierre Vandromme, założyciel i Prezes Grupy Firstcom Europe. – Biznes odchodzi od służącego od lat 80-tych ISDN. Zastępuje go internet. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii, British Telecom zamierza wyłączyć sieć analogową oraz ISDN, poczynając od wycofania ich z oferty w 2020 i stopniowo migrując aktywne usługi do roku 2025.  Proponowane przez nas rozwiązania wpisują się w taki trend – dodaje Vandromme.

Warto zaznaczyć, że do 2020 roku światowy rynek chmury obliczeniowej wzrośnie do 390 mld USD, co jasno wytycza kierunek, w którym zmierzają wszystkie branże. Dzisiaj przygotowanie firmy do pracy w chmurze nie jest już tylko dobrym rozwiązaniem, lecz koniecznością, w perspektywie utrzymania konkurencyjności. Równolegle rośnie segment UCaaS mający do roku 2024 roku osiągnąć poziom 79,3 mld USD. 

Progres obejmuje także Firtscom Europe. W roku 2018 przychody grupy wyniosły 32,2 mln EUR. Do roku 2020 mają uplasować się na poziomie 76 mln EUR. W Polsce w 2019 roku przychody planowane są na poziomie 1 mln EUR. Dziś holding zatrudnia 190 specjalistów pracujących w 13 biurach
w Europie.

Jean-Pierre Vandromme, CEO Firstcom Europe
Słownik
1. Unified Communications as a Service. (inaczej UCaaS) to model dostarczania usług z zakresu komunikacji, który umożliwia użytkownikom korzystanie z wielu funkcjonalności komunikacyjnych za…
2. Interactive Voice Response. Zobacz IVR Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin it 0 Share 0
3. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
4. UCaaS. (inaczej) Unified Communications as a Service) to model dostarczania usług z zakresu komunikacji, który umożliwia użytkownikom korzystanie z…
5. IVR. system teleinformatyczny umożliwiający interaktywną obsługę połączeń przychodzących. Klient przechodzący przez drzewo IVR po wysłuchaniu nagranych wcześniej komunikatów dźwiękowych…
6. VoIP. (inaczej Voice over Internet Protocol) to technologia umożliwiająca prowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem Internetu. W przeciwieństwie do tradycyjnych…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *