Connect with us

Rynek e-commerce: więcej klientów, więcej wyzwań

STRATEGIE I INWESTYCJE

Rynek e-commerce: więcej klientów, więcej wyzwań

Z roku na rok wzrasta ilość Polaków kupujących on-line. Wzrasta także zaufanie do sklepów internetowych znad Wisły (zakupom on-line ufało w 2017 roku 14%, rok później już 26%), chociaż w ubiegłym roku 23% respondentów badania „E-Commerce w Polsce” przygotowanego przez Gemius. O rosnącą popularność zakupów przez internet w Polsce pytamy Marcina Zmaczyńskiego, Head of Marketing CEE w Aruba Cloud.

Badanie „E-commerce w Polsce 2017/2018” przeprowadzone przez firmę Gemius potwierdza, że coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy w internecie. Szacuje się, że ta forma zakupów może wkrótce stanowić 10% całego handlu detalicznego. Rynek e-commerce rośnie w siłę i przyciąga coraz większą liczbę zwolenników. Nadal istnieje jednak duża grupa, bo aż ponad 40 proc. internautów, którzy nigdy nie dokonali zakupów online. Głównie jako powód swojej decyzji wskazywali brak możliwości obejrzenia produktu przed zakupem lub przyzwyczajenie do tradycyjnych sklepów. 

Co ciekawe, część ankietowanych, jako powód niekupowania w internecie, wskazywało również troskę o swoje bezpieczeństwo. O ile zaufanie do branży e-commerce wzrasta – w porównaniu do 2017 r. odsetek osób uznających zakupy przez internet za niebezpieczne spadł z 38% do 27% w 2018 r. – to nadal znaczna grupa konsumentów pozostaje powściągliwa. Obawy konsumentów dotyczyły między innymi oszustwa i wyłudzenia danych osobowych. Raport firmy Gemius potwierdza, że mamy nadal  do czynienia z dynamicznym rozwojem branży, jednak jest wiele pól, nad którymi sektor musi pracować, by nadal poszerzać bazę klientów.

W jaki sposób przedsiębiorcy mogą zadbać o bezpieczeństwo swoich klientów? 

Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej stają się ofiarą cyberataków. Co gorsza, takie firmy często nie mają wystarczających środków na stworzenie własnej infrastruktury IT zapewniającej pełne cyberbezpieczeństwo. Dobrym rozwiązaniem dla tego sektora jest wdrożenie usług chmurowych, które nie tylko usprawniają procesy biznesowe, ale pozwalają na skutecznie zabezpieczenie danych. Dzięki chmurzeprzedsiębiorcy mogą wykreślić z listy wydatków kosztowne wdrożenia, utrzymanie serwerów, czy licencję na oprogramowanie.

Szczególnym atutem cloudu dla małego biznesu jest dostępność gotowych, zintegrowanych usług i aplikacji, pozwalających szybciej wprowadzić na rynek swoje produkty. Specyfika rozwiązań chmurowych szczególnie sprzyja popularnej dziś przedsiębiorczości internetowej, nie tylko z sektora e-commerce, ale i e-usług czy aplikacji mobilnych. Dla sektora MŚP korzyścią jest też elastyczność i skalowalność rozwiązań, co pozwala dopasować się firmie  do dynamicznie zmieniającej się koniunktury.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE