Connect with us

W handlu detalicznym liczą się doświadczenia klienta

STRATEGIE I INWESTYCJE

W handlu detalicznym liczą się doświadczenia klienta

Technologia w dalszym ciągu będzie napędzać znaczące zmiany w handlu detalicznym, ponieważ wszyscy detaliści zmagają się z rosnącą konkurencją ze strony graczy tradycyjnych i internetowych, wzrostem kosztów oraz zachodzącymi zmianami zachowań klientów. Szanse jakie daje retailerom technologia dotyczą dwóch głównych obszarów: poprawy doświadczeń zakupowych i zmniejszenia kosztów operacyjnych sklepów.

Te kluczowe trendy wpłyną na poprawę doświadczeń zakupowych klientów tradycyjnych sklepów w 2019 roku:

Nowe formaty sklepów wzmocnią przywiązanie klienta do marki

W 2019 roku wielu sprzedawców detalicznych wyposaży istniejące sklepy w nowe, bardziej atrakcyjne i niestandardowe rozwiązania, aby poprawić doświadczenia klientów, a przez to zbudować silniejszą więź między marką a konsumentem. Detaliści będą eksperymentować i tworzyć różne połączenia tradycyjnych funkcji sklepów fizycznych z innymi usługami. Jedni postawią na proste i szybkie doświadczenie zakupowe wykorzystując kasy samoobsługowe. Inni będą chcieli stworzyć przestrzeń podobną do biur coworkingowych, które wspiera ją różne rodzaje kolaboracji i zapewniają pozazakupowe doświadczenia z marką. Znajdą się też tacy, którzy będą łączyli zakupy z usługami gastronomicznymi i spożywczymi.

Sztuczna inteligencja wkracza do sklepów

Rynek konsumenta to fakt. Klienci mają i chcą mieć kontrolę nad procesem zakupowym. Oczekują, że sprzedawcy zapewnią im tak samo dobre doświadczenia przy zakupach tradycyjnych jak i internetowych. Już teraz zakładają, że detalista ich zna i rozumie oraz, że wykorzystuje zbierane dane, aby dopasować ofertę do indywidualnych potrzeb klienta. Detaliści muszą wiedzieć, czego chce każdy kupujący w danym momencie i muszą ułatwić sobie kolejny krok w kierunku dopięcia sprzedaży, skutecznie komunikując się z klientami podczas ich całej ścieżki zakupowej. Detaliści w 2019 roku będą coraz powszechniej wykorzystać SI do zasypania przepaści między sklepami tradycyjnymi a internetowymi w zakresie możliwości zbierania oraz analizowania danych jak i podejmowania decyzji na podstawie insightów konsumenckich.

Ograniczenie ryzyka biznesowego poprzez zwiększenie wygody i prostoty

Sprzedaż detaliczna wchodzi w okres przełomowych innowacji, które mają na celu stworzenie jak najwygodniejszych form dokonywania zakupów. Kasy samoobsługowe, interaktywne wyświetlacze i inteligentne przymierzalnie to przyszłość zakupów. Jednak zalety szybkości, łatwości obsługi, kontroli procesu zakupowego, niezawodności i zadowolenia klienta również wiążą się z nowymi rodzajami ryzyka biznesowego. Wyzwania te muszą zostać rozwiązane przed powszechnym zastosowaniem przełomowych innowacji. Detaliści będą w coraz większym stopniu poszukiwać automatycznych rozwiązań w zakresie wykrywania i kontroli oszustw w celu zmniejszenia ryzyka, np. w systemach kas samoobsługowych.

Usługi dopasowane do klienta pomogą sklepom pozyskać konsumentów z Internetu

Detaliści będą budować różne formaty obsługi sprofilowanej do potrzeb konkretnych konsumentów, takie jak personalizowane zestawy żywieniowe. Tego typu rozwiązania sprawdzą się także w działalności luksusowych marek modowych. Sklepy fizyczne pozwalają zaprojektować całe doświadczenie klienta w zupełnie inny sposób niż sklepy online. Dopasowanie usług do indywidualnych potrzeb klientów to skuteczny sposób na skapitalizowanie ruchu w sklepie oraz szansa na poprawę konwersji i wyższą marżowość.

Sklepy fizyczne otrzymują cyfrowy głos

Fizyczne sklepy zaczynają budować swoją cyfrową obecność. Pozwala to konsumentom na dynamiczne i zdalne sprawdzanie dostępności towarów w konkretnej lokalizacji. Geolokalizacja i analiza trendów to z kolei narzędzia dla sprzedawców do optymalizowania zatowarowania poszczególnych punktów w taki sposób, aby konsumenci nie poczuli się rozczarowani tym, że nie mogą zakupić pożądanego produktu. Sklepy będą również dostarczać rekomendacji asortymentowych, na podstawie tego, co kupili klienci o podobnym profilu. Skuteczna monetyzacja tego typu rozwiązań pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedażowe sklepów.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE