Connect with us

Gartner docenił innowacje znad Wisły

AKTUALNOŚCI

Gartner docenił innowacje znad Wisły

Instytut badawczy Gartnera, specjalizujący się m.in. w zagadnieniach związanych z wykorzystaniem technologii w biznesie, umieścił Capgemini w gronie liderów w obszarze tworzenia i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu miejscem pracy. Firma zyskała międzynarodowe uznanie dzięki projektom rozwijanym przez polski zespół Capgemini w Krakowie.

„Magiczny kwadrat” Gartnera to prestiżowe zestawienie firm oferujących najnowsze rozwiązania technologiczne w badanym obszarze. W roku 2019 Instytut umieścił Capgemini w gronie liderów, awansując grupę z poprzedniej pozycji tzw. Challengera. Portfolio Connected Employee Experience, które było oceniane, powstało w znaczącej części w krakowskim Centrum Capgemini Cloud Infrasturcture Services.

83% liderów HR w 12 krajach świata wskazało doświadczenie pracownika jako kluczowe dla przyszłego sukcesu organizacji. W tym świetle to, co robimy w Krakowie, doskonale wpisuje się w obecne trendy i odpowiada na potrzeby naszych klientów. Kiedyś odkryciem było Activity Based Workplace. Dzisiaj tworzymy i testujemy unikatowe na skalę globalną rozwiązania w obszarze technologii środowisk pracy, biur przyszłości, a także wsparcia użytkowników. Wykorzystują one m.in. sztuczną inteligencję oraz rozszerzoną rzeczywistość, pozwalając na budowanie doświadczenia pracownika na wielu poziomach.

Maciej Kafel, Starszy Architekt i globalny lider oferty Connected Office w Capgemini

W Krakowie znajduje się również Connected Employee Experience Living Lab – eksperymentalna powierzchnia pracy, na której testowane są rozwiązania z zakresu Connected Employee, Connected Office i Connected Workspace.

Na podstawie badań pracowników klientów tworzymy m.in. specjalne aplikacje mobilne wspomagane przez sztuczną inteligencję, które towarzyszą im na co dzień integrując wiele funkcjonalności przydatnych w czasie pracy. Dzięki nim można m.in. wejść do biura, łatwo połączyć się z zespołem, rozwiązać problem z wykorzystaniem chatbota, zlokalizować szefa i zalogować się do własnego smart biurka i cyfrowego środowiska pracy z wykorzystaniem kodu QR. Dajemy też możliwość zarządzania otoczeniem, które jest „smart” i łatwe w obsłudze. Mamy na przykład inteligentne sale konferencyjne oraz jedyny w tej części Europy system umożliwiający redukcję hałasu na open space, pomagający pracownikom pozostać skupionymi i pozytywnie wpływający na poziom relaksacji i kreatywne myślenie. W warunkach zaostrzonej konkurencji o talenty, takie trendy będą musiały wkrótce zawitać również do polskich firm.

Maciej Kafel, Starszy Architekt i globalny lider oferty Connected Office w Capgemini

Liderzy rankingu Gartnera to wiodące firmy, których projekty otrzymują największą liczbę punktów m.in. za kompleksowość wizji i możliwości wprowadzenia w życie. Pionierskie rozwiązania krakowskiego oddziału Capgemini funkcjonują już m.in. wewnętrznie w Capgemini, a także u klientów w Ameryce Północnej oraz Europie Zachodniej.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE