Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

cold calling

to kontaktowanie się z osobami, zwykle za pomocą telefonu, które nie znają osoby dzwoniącej i nie spodziewają się takiego kontaktu. Jest to np. kontakt handlowca z potencjalnym klientem w celu zaproponowania produktu czy usługi.

Voicetel.tv: Komunikacja to dialog, a nie komendy

Miesiąc po premierze polskiej wersji językowej Asystenta Google rozmawiamy z twórcą technologii Brilliance, prezesem Voicetel Communications – Dawidem Wójcickim.

Miesiąc po premierze polskiej wersji językowej Asystenta Google rozmawiamy z twórcą technologii Brilliance, prezesem Voicetel Communications – Dawidem Wójcickim. 

Czy Asystent Google uczy nas czegoś? 

– Daleki byłbym od stwierdzenia, że Asystent Google czegokolwiek i kogokolwiek nauczył. Mam wrażenie, że niewiele się zmieniło. W dalszym ciągu próbujemy dowiedzieć się jak to działa. Próbujemy zadawać asystentowi różne pytania, sprawdzając tym samym, czy uzyskamy odpowiedź, czy tylko wyniki wyszukiwania. W dalszym ciągu nasza styczność z asystentem przypomina eksperymentowanie.– wyjaśnia Dawid Wójcicki, CEO Voicetel Communications.  – Ludzie tego się uczą. Ale to nie tak powinno wyglądać. To Asystent powinien uczyć się ludzi.

Pytany o to, czy język komend – znany z Asystenta Google, ale i innych asystentów osobistych dostępnych na rynku – przeniknie do mowy potocznej i wyprze naturalną rozmowę Dawid Wójcicki wyjaśnia: 

Patrząc na możliwości zmian długookresowych – może dojść do sytuacji, w której ludzie zamiast rozmawiać otwartym tekstem, tak jak czują, bez zastanowienia się jak i co powiedzieć. Z biegiem czasu może się więc okazać, że konsumenci będą upraszali i systematyzowali – w złym sensie – swoje wypowiedzi i upraszczali do języka komend. Byłyby to raczej przykre zjawisko. To byłoby pozbawienie nas społecznych aspektów komunikacji. Ale z drugiej strony nie wszystko da się sprowadzić do języka komend. 

Cała rozmowa poniżej:

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Emplocity wdraża chatbota do komunikacji z kandydatami do pracy

Emplocity, spółka zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, zamierzająca w najbliższym czasie przeprowadzić ofertę akcji na platformie CrowdConnect.pl, opracowała chatbota Q&A w celu wsparcia bieżących rekrutacji oraz usprawnienia komunikacji z kandydatami.
więcej

Cyfrowa transformacja branży finansowej i ubezpieczeniowej

Jak wynika z analiz Iron Mountain Polska, także polski biznes staje się coraz bardziej cyfrowy. Lockdown i praca zdalna w oczywisty sposób utrudniły bieżący dostęp do informacji przechowywanych na tradycyjnych nośnikach, a to znacząco przyspieszyło zmiany. Jak obecnie kształtuje się sytuacja wśród firm z sektora finansowego i ubezpieczeniowego, które ze względu na charakter swojej działalności generują największą liczbę dokumentów?