Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.

Voicetel.tv: Komunikacja to dialog, a nie komendy

Miesiąc po premierze polskiej wersji językowej Asystenta Google rozmawiamy z twórcą technologii Brilliance, prezesem Voicetel Communications – Dawidem Wójcickim.

Miesiąc po premierze polskiej wersji językowej Asystenta Google rozmawiamy z twórcą technologii Brilliance, prezesem Voicetel Communications – Dawidem Wójcickim. 

Czy Asystent Google uczy nas czegoś? 

– Daleki byłbym od stwierdzenia, że Asystent Google czegokolwiek i kogokolwiek nauczył. Mam wrażenie, że niewiele się zmieniło. W dalszym ciągu próbujemy dowiedzieć się jak to działa. Próbujemy zadawać asystentowi różne pytania, sprawdzając tym samym, czy uzyskamy odpowiedź, czy tylko wyniki wyszukiwania. W dalszym ciągu nasza styczność z asystentem przypomina eksperymentowanie.– wyjaśnia Dawid Wójcicki, CEO Voicetel Communications.  – Ludzie tego się uczą. Ale to nie tak powinno wyglądać. To Asystent powinien uczyć się ludzi.

Pytany o to, czy język komend – znany z Asystenta Google, ale i innych asystentów osobistych dostępnych na rynku – przeniknie do mowy potocznej i wyprze naturalną rozmowę Dawid Wójcicki wyjaśnia: 

Patrząc na możliwości zmian długookresowych – może dojść do sytuacji, w której ludzie zamiast rozmawiać otwartym tekstem, tak jak czują, bez zastanowienia się jak i co powiedzieć. Z biegiem czasu może się więc okazać, że konsumenci będą upraszali i systematyzowali – w złym sensie – swoje wypowiedzi i upraszczali do języka komend. Byłyby to raczej przykre zjawisko. To byłoby pozbawienie nas społecznych aspektów komunikacji. Ale z drugiej strony nie wszystko da się sprowadzić do języka komend. 

Cała rozmowa poniżej:

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

75% Polaków chętnie rozmawia z botami

Chętnie i świadomie korzystamy z nowych technologii. Ten fakt potwierdza między innymi podejście Polaków do wirtualnych asystentów, których coraz częściej słyszymy po drugiej stronie słuchawki, dzwoniąc na infolinię. Dobrym przykładem jest telefoniczne zgłaszanie szkód z polisy ubezpieczeniowej.
więcej

Mentoring dla startupów technologicznych

inQUBE Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości, działający przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, oraz stworzony przez Sebastiana Kulczyka program mentoringowy InCredibles, zapraszają startupy do udziału w piątej edycji konkursu „Zagraj o mentoring”.
więcej

Otwarta bankowość wkracza do kredytów firmowych Nest Banku

Nest Bank wykorzystuje usługę dostępu do informacji o rachunku (tzw. AIS) w procesie wnioskowania o kredyt. Nowa usługa pozwoli klientom biznesowym, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, na szybsze i wygodniejsze wnioskowania o kredyt firmowy w Nest Banku.
więcej

Database as a Service dostępne w ofercie Aruba Cloud

Skalowalne, bezpieczne i zoptymalizowane kosztowo bazy danych. Aruba DBaaS to nowe rozwiązanie włoskiego gracza rynku IT do zarządzania danymi w chmurze. Dostępne także dla polskich klientów w dwóch planach: współdzielonym lub dedykowanym.