Voicetel.tv: Komunikacja to dialog, a nie komendy

Miesiąc po premierze polskiej wersji językowej Asystenta Google rozmawiamy z twórcą technologii Brilliance, prezesem Voicetel Communications – Dawidem Wójcickim.

Miesiąc po premierze polskiej wersji językowej Asystenta Google rozmawiamy z twórcą technologii Brilliance, prezesem Voicetel Communications – Dawidem Wójcickim. 

Czy Asystent Google uczy nas czegoś? 

– Daleki byłbym od stwierdzenia, że Asystent Google czegokolwiek i kogokolwiek nauczył. Mam wrażenie, że niewiele się zmieniło. W dalszym ciągu próbujemy dowiedzieć się jak to działa. Próbujemy zadawać asystentowi różne pytania, sprawdzając tym samym, czy uzyskamy odpowiedź, czy tylko wyniki wyszukiwania. W dalszym ciągu nasza styczność z asystentem przypomina eksperymentowanie.– wyjaśnia Dawid Wójcicki, CEO Voicetel Communications.  – Ludzie tego się uczą. Ale to nie tak powinno wyglądać. To Asystent powinien uczyć się ludzi.

Pytany o to, czy język komend – znany z Asystenta Google, ale i innych asystentów osobistych dostępnych na rynku – przeniknie do mowy potocznej i wyprze naturalną rozmowę Dawid Wójcicki wyjaśnia: 

Patrząc na możliwości zmian długookresowych – może dojść do sytuacji, w której ludzie zamiast rozmawiać otwartym tekstem, tak jak czują, bez zastanowienia się jak i co powiedzieć. Z biegiem czasu może się więc okazać, że konsumenci będą upraszali i systematyzowali – w złym sensie – swoje wypowiedzi i upraszczali do języka komend. Byłyby to raczej przykre zjawisko. To byłoby pozbawienie nas społecznych aspektów komunikacji. Ale z drugiej strony nie wszystko da się sprowadzić do języka komend. 

Cała rozmowa poniżej:

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Nowe interfejsy wyzwaniem dla projektantów interakcji

Sztuczna inteligencja, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, interfejsy głosowe oraz boty – to narzędzia, z którymi coraz częściej mamy styczność w codziennym życiu. To również nowy i bardzo intensywnie rozwijający się obszar pracy  dla projektantów interakcji. Największe wyzwanie, przed którym stoi branża experience design, to spójność produktu i doświadczeń w styczności z nim w różnych kanałach kontaktu. Takie są główne wnioski płynące z tegorocznej edycji UX Poland, której partnerem strategicznym był Deloitte Digital.