Connect with us

Sztuczna Inteligencja przewidzi przyszłość Twojego związku. Jak AI staje się coraz bliższe naszego życia?

AUTOMATYZACJA

Sztuczna Inteligencja przewidzi przyszłość Twojego związku. Jak AI staje się coraz bliższe naszego życia?

Podpowie ulubione programy, zaproponuje interesujące produkty, przewidzi, jaka przyszłość czeka kłócące się pary. Sztuczna Inteligencja coraz śmielej wkracza do naszego życia i ten trend nie ustanie – mówią specjaliści z firmy TogetherData, zajmującej się wdrażaniem Sztucznej Inteligencji.

Intonacja, tempo, długość wypowiedzi – te dane zdradzają o nas więcej niż to, co mówimy i jak wyglądamy. Do takich wniosków doszli naukowcy po badaniu przeprowadzonym na Uniwersytecie Południowej Kalifornii. Opracowali algorytm, który przeanalizował dyskusje 134 par w ciągu dwóch lat – badając wyłącznie pliki audio, bez znajomości kontekstu wypowiedzi. Jak się okazuje, Sztuczna Inteligencja potrafiła z 80 proc. dokładnością przewidzieć, czy dany związek będzie trwać, czy też nie. Co istotne, psychoterapeuci rozumiejąc kontekst wypowiedzi, potrafili określić to jedynie w 75 proc.

To nie jedyne wykorzystanie AI w służbie miłości. Naukowcy z teksańskiego Uniwersytetu A&M opracowali opaskę, która analizując tętno, ton głosu i inne dane pochodzące od pary, potrafi przewidzieć, jakie jest prawdopodobieństwo wystąpienia kłótni i ostrzega przed nadchodzącym napięciem.

Każdy prawie codziennie ma styczność ze Sztuczną Inteligencją. To ona na przykład decyduje, które z naszych maili trafią do spamu, który film w serwisie VOD nam polecić czy jakie wyświetlą nam się reklamy w Internecie. Oczywiście jest coraz śmielej wykorzystywana w innych aspektach naszego życia, póki jednak tego typu funkcjonalności jak badanie ryzyka wystąpienia kłótni mają charakter eksperymentalny. Jednak z biegiem czasu staną się częścią życia codziennego.

Michał Grams, prezes firmy TogetherData

Przyszłość, która nadeszła

Sztuczna Inteligencja już teraz ma bardzo duży potencjał i coraz częściej wykorzystywana jest życiu codziennym, a przykład eksperymentu w USA udowadnia, że jej możliwości stale są rozszerzane. Tak naprawdę przeciętny człowiek nie zdaje sobie sprawy, jak często ma do czynienia z AI. Bardzo popularne staje się wykorzystywanie inteligentnych urządzeń domowych – pozwalających na optymalne zarządzanie energią, czy też wspierających nas w codziennych obowiązkach, takich jak np. zakupy.

Sztuczna inteligencja ma mnóstwo zastosowań – nie tylko w codziennym życiu, ale też w biznesie. Pozwala zoptymalizować i zautomatyzować procesy tak, aby ulepszyć działanie przedsiębiorstw nawet o około 20%. Przykładowo, w prosty sposób analizując dane pochodzące z prognozy pogody, czy trendy z mediów społecznościowych, sztuczna inteligencja wykorzystana w firmach produkujących żywność może dopasować wolumen produkcji do zapotrzebowania.

Michał Grams, prezes firmy TogetherData

Sztuczna Inteligencja to dział technologii, który ciągle się rozwija. Według agencji badawczej Markets and Markets branża sztucznej inteligencji w najbliższych latach będzie rozwijać się w średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 36,5 proc., by w 2025 roku osiągnąć wartość 190 mld dol.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE