Connect with us

W ubiegłym roku Polacy wysłali 1,5 mln urzędowych pism on-line

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

W ubiegłym roku Polacy wysłali 1,5 mln urzędowych pism on-line

Urzędy Gmin, publiczne zakłady opieki zdrowotnej, szkoły i inne jednostki samorządu terytorialnego – wszystkie one muszą obsługiwać system pism urzędowych ogólnych on-line. W ubiegłym roku Polacy wysłali ich 1,5 mln formularzy – podało Ministerstwo Cyfryzacji.

To ciekawe dane, biorąc pod uwagę, że własny Profil Zaufany założyło nieco ponad 2 mln Polaków.

„Podanie, wniosek, zażalenie, żądanie, czy wyjaśnienie – nie musisz iść do urzędu, by złożyć tam tego rodzaju pisma. Nie potrzebujesz umawiania wizyty. Pieczątkę zamień na Profil Zaufany, a wizytę w urzędzie i stanie w kolejce na chwilę przed komputerem” – zachęca resort cyfryzacji i dodaje: „Nie musisz brać wolnego lub zwalniać się wcześniej z pracy, by załatwić tego rodzaju sprawy. Możesz to zrobić o dowolnej porze dnia i nocy, bez wychodzenia z domu. Online”.

Pisma w wersji elektronicznej poprzez Profil Zaufany można wysyłać do ministerstw, urzędów centralnych, urzędów skarbowych, szkół publicznych, publicznych zakładów opieki zdrowotnej, urzędów skarbowych czy starostw powiatowych i urzędów miast i gmin.

– Polacy bardzo chętnie korzystają z tej możliwości. Tylko w 2018 r. tą drogą wysłali do urzędów niemal 1,5 miliona pism, a to oznacza 125 tysięcy pism w miesiącu – powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Dotychczas, dzięki profilowi zaufanemu złożono także ponad 140 tysięcy wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz ponad 9 tysięcy razy zgłoszono utratę tego dokumentu.

Elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) pisma jest tak samo ważne jak potwierdzenie odbioru listu poleconego, wysłanego pocztą tradycyjną.

pap/opr.wł

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE