Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

2,5G

standard sieci komórkowych drugiej generacji, w których zaimplementowano funkcje wspomagające pakietową komutację danych. Sieci 2.5G uważane są za element ewolucji pomiędzy sieciami drugiej i trzeciej generacji. Do sieci 2.5G zalicza się na przykład sieci GPRS/EDGE, które budowane są na podstawie istniejących sieci GSM (2G), ale dzięki technologiom wspomagającym pakietowe przesyłanie danych oferują usługi dostępne w sieciach 3G (w sieciach trzeciej generacji usługi te oferowane są z lepszą jakością). Dodatkowo sieć szkieletowa budowana dla potrzeb implementacji technologii GPRS/EDGE może być także używana przez sieci UMTS (3G), co umożliwia współistnienie sieci 2G i 3G oraz stopniową ewolucję istniejących sieci pomiędzy tymi standardami.

Przy SMB powstała Rada ds. RODO

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB powołało Radę ds. RORO w marketingu. Jej zadaniem będzie monitorowanie zmian prawnych, orzeczeń i interpretacji przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz opracowanie Kodeksu postępowania i dobrych praktyk w zakresie ochrony danych osobowych w działaniach marketingu bezpośredniego.

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB powołało Radę ds. RORO w marketingu. Jej zadaniem będzie monitorowanie zmian prawnych, orzeczeń i interpretacji przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz opracowanie Kodeksu postępowania i dobrych praktyk w zakresie ochrony danych osobowych w działaniach marketingu bezpośredniego.

Stowarzyszenie już od dawna monitoruje zagadnienia związane ze zmieniającymi się przepisami prawnymi związanymi z prawem telekomunikacyjnym i ochroną danych osobowych. Monitorowanie będzie miało teraz zorganizowany charakter. Oprócz wspomnianego monitorowania, Rada zajmować się będzie wymaną doświadczeń, identyfikowanie i popularyzowanie najlepszych praktyk oraz – co wydaje się być najważniejsze – współpracę z Urzędem Ochrony Danych Osobowych, Urzędem Komunikacji Elektronicznej i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie samoregulacji rynku.

Rada zajmować się będzie także wsparciem komunikacji między regulatorami, a rynkiem marketingu bezpośredniego.

Na spotkaniu inauguracyjnym, które odbyło się 4 lutego 2019 r.  Rada ds. RODO dyskutowała o wyroku Sąd Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie (sygn. IV Ca 1873/16, o wyroku pisał nasz portal tutaj)  uznającym, że art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego (zakaz dzwonienia do konsumentów w celach marketingowych) nie wyłącza możliwości kontaktu w celu uzyskania takiej zgody.

Ponadto członkowie Rady rozmawiali o zapowiedzianych przez Urząd Ochrony Danych Osobowych kontrolach w branży telemarketingowej (tzw. kontrole sektorowe, o których pisaliśmy tutaj) oraz o zawartym porozumieniu między UODO, UOKiK[1] i UKE o ograniczaniu agresywnego telemarketingu.

Słownik
1. UOKiK. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest centralnym organem administracji państwowej. Odpowiada bezpośrednio przed Prezesem Rady Ministrów. Powoływany jest…
Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Problem ze zwrotem zakupów w e-sklepie? Niedozwolone klauzule.

Tylko w ubiegłym roku do rejestru klauzul niedozwolonych dodano prawie 400 klauzul dotyczących handlu elektronicznego i sprzedaży konsumenckiej. Niestety błędne zapisy w regulaminach polskich sklepów internetowych są na porządku dziennym. Czego najczęściej próbują nam zabronić sprzedawcy i co robić w przypadku zetknięcia się z nielegalnym zapisem?