Connect with us

Zjednoczona branża contact center w szczytnym celu

AKTUALNOŚCI

Zjednoczona branża contact center w szczytnym celu

Praca w contact center to nieustający kontakt z ludźmi. Wymaga empatii, dyscypliny, dużego wysiłku intelektualnego i odporności na stres. Dlatego osoby z doświadczeniem w contact center to bardzo cenny nabytek w każdej firmie. Tym bardziej że przynoszą ze sobą kontakty biznesowe oraz okazują sobie wsparcie w trudnych sytuacjach.

Wiele osób zasiadających obecnie na eksponowanych stanowiskach w obszarze marketingu, obsługi klienta i sprzedaży wywodzi się z obszaru marketingu bezpośredniego. Podkreślają dużą wartość umiejętności i nawyków, które nabierali w środowisku contact center. Zwracają także uwagę na siłę relacji, które procentują w późniejszych karierach oraz przy trudnych sytuacjach życiowych. Pracownicy, którzy postanowili rozwijać się w strukturach contact center zazwyczaj dobrze rozumieją procesy biznesowe. Potrafią szybko przyswajać wiedzę i przekładać ją na realizację konkretnych zadań. Wiedzą jak pokonywać blokady w kontaktach z innymi ludźmi, a to procentuje zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.

Dobrze znam branżę contact center – jestem z nią związana od wielu lat. Dlatego szukając pracowników, jako duży atut traktuję doświadczenie w   telemarketingu. Z moich obserwacji wynika, że osoby, które przeszły „ścieżkę zdrowia” w contact center mają duże kompetencje nie tylko komunikacyjne, ale też umożliwiające samodzielne rozwiązywanie problemów. Potrafią współpracować w zespole i chętnie dzielą się wiedzą.

Katarzyna Swatowska, ViaMedia

Lubię pracę z ludźmi contact center. To dlatego od wielu lat jestem wierny temu kierunkowi zawodowemu. To czasami trudne i wymagające, ale jednocześnie bardzo inspirujące i rozwijające środowisko pracy, z którego można wynieść bardzo wiele praktycznych umiejętności i cenne kontakty. Myślę, że ludzie zastanawiający się nad kierunkiem rozwoju kariery zawodowej powinni brać pod uwagę dołączanie do stabilnych i wiarygodnych firm wykorzystujących zdalne kanały kontaktu z klientem.

Rafał Dywan, Dyrektor Departamentu Bankowości Bezpośredniej w Banku Millennium

W mojej ocenie praca w telemarketingu jest wyzwaniem. Wymaga wyjątkowego zaangażowania i umiejętności komunikacyjnych. Rozmawiasz z dziesiątkami lub setkami osób dziennie i do każdej chcesz podejść w sposób indywidualny. Aby po rozmowie z Tobą klient był bardziej zadowolony niż przed. I nie znam osoby, która radząc sobie z takim wyzwaniem, potem nie poradziła sobie w życiu. Bo to de facto jest szkoła życia. My ludzie z branży powinniśmy wspierać wzrost prestiżu tego zawodu. Bo finalnie celem jest zwiększanie jakości obsługi klienta.

Robert Wasiak, Dyrektor Działu Telesprzedaży w Wolters Kluwer Polska

Integracji branży, promocji najlepszych praktyk i postaw, a także wzrostowi prestiżu pracy w contact center służą konkursy Telemarketer Roku i Złota Słuchawka, które od kilkunastu lat organizuje Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.

Naszym celem jest wspieranie branży w pokonywaniu wyzwań, których nie brakuje. Ludzie CC to specyficzna grupa w bardzo pozytywnym tego słowa znaczeniu. Zwraca uwagę ich otwartość i pragmatyzm w szukaniu rozwiązań, a także umiejętność wypracowywania wspólnych stanowisk przez osoby o silnych charakterach. Mogłam to obserwować np. podczas spotkania 30 jurorów konkursu Telemarketer Roku 2019, które odbyło się w pod koniec stycznia w SMB, a także w ramach pracy zespołu projektu charytatywnego #niepoznaszmarleny, który zebrał się po raz pierwszy tydzień temu i już zgromadził znaczną kwotę.

Urszula Zarańska, Dyrektor Generalna SMB

Branża contact center nie tylko uczy, ale też tworzy zintegrowane środowisko branżowe, które mocno się wspiera. Pokazuje to dobrze ostatni charytatywny projekt #niepoznaszmarleny zainicjowany przez ludzi z branży https://www.siepomaga.pl/marlena

W projekt zaangażowali się ludzie związani z branżą CC, reprezentujący obecnie kilkanaście różnych firm. Wartości i umiejętności wyniesione z CC pomogły im szybko zintegrować się wokół niecodziennego celu, jakim jest zbiórka funduszy dla potrzebującej osoby.

Jesteśmy grupą pracującą głównie on-line. Na co dzień pracujemy w różnych firmach i nie mamy ze sobą wiele wspólnego. Jednak wywodzimy się z branży contact center. Dała nam ona solidny fundament w postaci umiejętności współpracy, empatii oraz umiejętności szybkiego działania. Inicjatywa niepoznaszmarleny to wielopłaszczyznowy projekt charytatywny na rzecz osoby, która również pracuje w sektorze contact center. Organizujemy aukcje, współpracujemy z fundacjami, promujemy inicjatywę poprzez media społecznościowe, kampanię outdoorową i kontakt bezpośredni z potencjalnymi darczyńcami. Każdy z nas bezinteresownie daje coś od siebie, korzystając ze swoich kompetencji zawodowych

Michał Kłuciński, Marketing Manager w Rankomat.pl

Praca w CC wymaga szybkiego kojarzenia faktów, nieszablonowego myślenia, uważności i otwartości na ludzi, umiejętności analizy i syntezy. W strukturach contact center zachodzi równolegle wiele przenikających się procesów, bazujących na ludziach, którzy muszą sobie ufać i blisko ze sobą współpracować. To przekłada się na późniejszą umiejętność szybkiego reagowania, kreatywność i odwagę w podejmowaniu wyzwań. Dzięki temu rozwijamy projekt #niepoznaszmarleny. W ciągu tygodnia udało nam się zebrać ponad 40% potrzebnej kwoty, a to dopiero początek!

Paulina Borowska, Prezes Delta Contact

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top