Connect with us

Nest Bank nie potrafi poradzić sobie z niewidomymi klientami w bankowości elektronicznej

IN-HOUSE

Nest Bank nie potrafi poradzić sobie z niewidomymi klientami w bankowości elektronicznej

Nest Bank w imię bezpieczeństwa odciął od bankowości internetowej swoich niewidomych klientów. To efekt wprowadzonego przez bank logowania za pomocą graficznych awatarów. Choć rozwiązanie wydaje się dużo bezpieczniejsze, to jednak odcięło od bankowości internetowej klientów niewidomych.

– Nowy system Nest Banku odciął osoby niewidome od korzystania z bankowości internetowej i mobilnej. Osoba niewidoma korzystająca z komputera czy telefonu komórkowego używa programów odczytu ekranu tzw. Screen Readerów, które odczytują mową syntetyczną, co jest napisane na ekranie, czy jakie klawisze są wprowadzane z klawiatury. (…) Niestety awatary te podczas aktywacji bankowości mobilnej/­­internetowej, jak i później podczas logowania, nie są odczytywane – grafiki nie są w żaden sposób zaetykietowane, zarówno w bankowości internetowej jak i mobilnej, co prowadzi do niemożliwości wybrania odpowiedniego awatara. Kilkukrotne złe wybranie awatara skutkuje natomiast blokadą dostępu do systemu– piszą niewidomi klienci banku.

Nest Bank potwierdza, że zmiany, które zostały przez niego wprowadzone mogą nie odpowiadać potrzebom pewnej części klientów, w tym osób niewidomych. 

– Mamy świadomość różnych potrzeb naszych klientów, dlatego zaplanowaliśmy wdrożenie rozwiązań ułatwiających korzystanie z naszych systemów również osobom niewidomym. Usprawnienia te mamy nadzieję wprowadzić jeszcze w tym roku. – pisze przedstawiciel banku na zarzuty klienta, który jako pierwszy zgłosił problemy z logowaniem osób niewidomych. 

Okno logowania w bankowości elektronicznej Nest Banku

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top