Connect with us

Połowa polskich mikro firm nie wie, co to chmura

BEZPIECZEŃSTWO

Połowa polskich mikro firm nie wie, co to chmura

Dla większości drobnych, krajowych przedsiębiorców tzw. przetwarzanie danych w chmurze to wciąż  „skomplikowana niewiadoma”, w wyniku czego nadal korzysta z niej niewielu – wynika z badania przeprowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. 

Tylko mniej niż połowa z badanych firm (dokładnie 43,6 proc.) spotkała się z pojęciem „cloud” lub przetwarzania danych w chmurze. Z rozwiązania korzysta zaledwie niewiele ponad 10 proc. firm używających Internetu. 

Za to wśród przedsiębiorców korzystających z chmury, zdecydowana większość dostrzega korzyści  z takiego rozwiązania (prawie 95 proc.) niż zagrożenia (27,9 proc.).

Szczególnie dobrze odbierane jest przed firmy bezpieczeństwo danych (60 proc.), łatwość obsługi (50,9 proc.), wydajność i niezawodność (49,5 proc.), które wynikają ze stosowania chmury. 

Nadal boimy się ryzyka wynikającego z wycieku danych wskutek awarii lub włamania, wgląd w dane firmy przez właściciela usługi lub podmioty trzecie. 

– Trzymanie danych w chmurze ma wiele zalet dla użytkownika np.: dostępność do danych z każdego miejsca połączona z ich synchronizacją na wielu urządzeniach. Jednak w przypadku nieautoryzowanego dostępu do konta w chmurze, wiele prywatnych informacji na nasz temat może zostać ujawnionych.  – zwraca uwagę i apeluje o ostrożność Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.

Badanie przeprowadzono na losowej próbie 400 podmiotów. Największą grupę stanowiły firmy mikro (2 – 9 osób – 41,8 proc. pytanych) oraz jednoosobowe działalności (24,3 proc.). Najwięcej  badanych firm to podmioty oferujące usługi (27,8 proc.), handel oraz naprawę pojazdów (26,3 proc.).

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top