Connect with us

Kolejne kary i odejście członka zarządu Qumak

AKTUALNOŚCI

Kolejne kary i odejście członka zarządu Qumak

Po wypowiedzeniu umowy na świadczenie usług contact center przez Energa Operator, wejściu komornika na wniosek firmy IBM Polska, wypowiedzenie umowy przez port lotniczy Karków Balice. Teraz umowę wypowiada miasto Lublin, a z zarządu odchodzi wiceprezes Michał Markowski.

Czarne chmury nad Qumak zbierały się już od dawna. Przychody spółki w 2017 roku wyniosły 262,1 mln zł wobec 428,4 mln zł rok wcześniej. Z kolei strata netto zwiększyła się z 42,3 mln zł do 75,2 mln zł.

Miasto Gdynia domaga się zapłaty 3,45 mln zł kary w związku umową na budowę systemu zarządzania ruchem Tristar.  Jeszcze większą karę na spółkę nałożył port lotniczy Balice -odstąpił od umów z 2013 r. i 2016 r. obejmujących system transportu i kontroli bagażu nakładając na Qumak 14,8 mln zł kary.

Odchodzący Michał Markowski był odpowiedzialny za finanse Qumak od listopada 2018 r. Ma doświadczenie na stanowiskach finansowych i doradczych, zajmował się m.in. doradztwem strategicznym i restrukturyzacjami. Od 2015 r. jest prezesem biura rachunkowego Pointway Partners. Zasiada w radzie nadzorczej Atende. W latach 2016 – 2018 był dyrektorem PMO i M&A w ProService Finteco, a od 2014 do 2016 r. kierował działem strategii i analiz GPW. Pracował również m.in. w resorcie skarbu państwa i Deloitte.  

Po rezygnacji Michała Markowskiego zarząd Qumaka tworzą: prezes Sławomir Pałukord i wiceprezes Konrad Pogódź, który kieruje pionem realizacji.

Qumak w październiku ub, r. złożył w warszawskim sądzie wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego, a dwa tygodnie później – wniosek o ogłoszenie upadłości.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE