Connect with us

Przyszłością rynku słuchawek będą asystenci głosowi

SPRZĘT

Przyszłością rynku słuchawek będą asystenci głosowi

Dzięki inteligentnym słuchawkom, łączącym w sobie również funkcję aparatu słuchowego, rozmowa w hałaśliwym otoczeniu przestanie być kłopotliwa. Pomimo że neurony słuchowe mają wysoką zdolność do adaptacji w różnych środowiskach, to zrozumienie rozmówcy przy dużym natężeniu dźwięków otoczenia bywa często niemożliwe. Inteligentne rozwiązania i asystenci głosowi będą najprawdopodobniej najważniejszymi kierunkami rozwoju branży słuchawek, również tych wykorzystywanych w contact center.

– Lizn Hearpieces są w pełni bezprzewodowymi słuchawkami. Jak w przypadku innych słuchawek, mogą być wykorzystywane do słuchania muzyki czy rozmów telefonicznych, ale mają też drugą funkcjonalność, która odróżnia je od wszystkich pozostałych urządzeń tego typu, a mianowicie ułatwiają nam słyszenie i porozumiewanie się w głośnym otoczeniu – mówi Michael Lovbjerg z Lizn.

Wzmocnienie profili głosek mowy ludzkiej

Gdy słuchawki pracują w trybie słyszenia, zaawansowany system przetwarzania dźwięku wzmacnia odgłosy odpowiadające profilom głosek mowy ludzkiej. W połączeniu z technologią mikrofonów kierunkowych poprawia to możliwość zrozumienia rozmowy w hałaśliwym otoczeniu, np. w komunikacji miejskiej czy głośnym openspace

– W naszych słuchawkach skupiliśmy się głównie na przetwarzaniu dźwięku, chcąc zapewnić redukcję hałasu w otoczeniu i wzmocnienie dźwięku. W szczególności wykorzystaliśmy kierunkowość, aby ułatwić rozumienie osoby, z którą rozmawiamy. Na tym bazuje funkcja ułatwiająca rozumienie mowy – tłumaczy Michael Lovbjerg.

Ukryta utrata słuchu

Z badania przeprowadzonego przez naukowców z Macquarie University wynika, że im bardziej neurony słuchowe zaznajamiają się z dźwiękami otoczenia, tym szybciej adaptują się do hałasu. Wielu ludzi niemających problemów ze słyszeniem boryka się mimo to z problemem „ukrytej utraty słychu”, polegającym na nienadążaniu za rozmówcą w głośnym tle.

– Zasadniczo każdy ma problemy ze zrozumieniem mowy w otoczeniu, w którym panuje duży hałas. Gdy prowadzimy rozmowy w cichym otoczeniu z jedną osobą, nie mamy takich problemów. Lecz w większości sytuacji, gdy chcemy z kimś porozmawiać np. w restauracji, kawiarni, w biurze typu open space, podczas spotkania czy uroczystości rodzinnej, a więc zawsze w otoczeniu większej liczby osób, panuje mniejszy lub większy hałas. Nasze słuchawki powstały po to, by pomagać właśnie w takich sytuacjach – twierdzi ekspert.

Inteligentne słuchawki i asystenci głosowi przyszłością

Lizn trafią do sprzedaży jeszcze w tym roku. Tymczasem wprowadzanie inteligentnych rozwiązań będzie najprawdopodobniej jednym z najważniejszych kierunków rozwoju rynku słuchawek i aparatów słuchowych. Trzech z pięciu najważniejszych producentów aparatów słuchowych ogłosiło niedawno wprowadzenie funkcji asystenta głosowego do swoich produktów.

Duński producent Oticon wprowadza na rynek wspartego sztuczną inteligencją asystenta aparatu słuchowego Kaizn. Również duński GN Resound ogłosił na CES 2019, że dzięki specjalnej aktualizacji dla wielu modeli aparatów tej firmy będzie wkrótce dostępny asystent Siri. Z kolei amerykański producent Starkey ogłosił na targach w Las Vegas, że wprowadzi autorskiego asystenta Thrive w nowej linii aparatów słuchowych Livio AI.

Z analiz opublikowanych przez firmę analityczną Arizton wartość rynku inteligentnych słuchawek bezprzewodowych wyniesie 8 mld dol. w 2023 r.   Z kolei Grand View Research wynika, że globalny rynek aparatów słuchowych osiągnie w 2020 r. wartość 5,5 mld dol.

Newseria / opr. własne

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top