Contact Center: Kolejne kontrole sektorowe UODO

W tym roku możemy spodziewać się kolejnych kontroli sektorowych w branży contact center (ze szczególnym naciskiem na telemarketing). UODO opublikowało roczny plan kontroli sektorowych.

W tym roku możemy spodziewać się kolejnych kontroli sektorowych w branży contact center (ze szczególnym naciskiem na telemarketing). UODO opublikowało roczny plan kontroli sektorowych.

Podczas dzisiejszej konferencji dr Edyta Bielak – Jomaa, Prezes UODO zapowiedziała, że urząd rozpoczyna ścisłą współpracę z Urzędem Komunikacji Elektronicznej oraz Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oznaczać to może wspólne działanie wszystkich urzędów w celu ochrony praw konsumentów.

– Działania call centers już były przedmiotem działań Urzędu Ochrony Danych Osobowych jesienią ubiegłego roku. Oczywiście patrzymy w trakcie kontroli na te działania z perspektywy zgodności z RODO, ale mamy świadomość, że kwestie przetwarzania danych osobowych często są pierwszym elementem, który może prowadzić do nadużywania praw konsumenckich. Jeżeli patrzymy na to odrębnie, to w pewnym momencie możemy być nieefektywni jako państwo. Nam bardzo zależy na tym, aby zapewnić efektywną ochronę praw obywateli, ale z drugiej strony, żeby podmioty na rynku, te które działają zgodnie z prawem, nie były w gorszej sytuacji. – powiedział Piotr Drobek, Dyrektor Zespołu Analiz i Strategii UODO.

Możemy spodziewać się, że kontrolujący outsourcingowe call center UODO będzie informować o nieprawidłowościach pozostałe urzędu (UOKiK i UKE). 

Total
2
Shares
2 komentarzy
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

4 mln zł kary dla Profi Credit Polska

Za krzywdzące praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Profi Credit Polska karę ponad 4 mln zł. Pożyczkodawca pobierał opłaty przewyższające zaciągnięte kredyty konsumentów oraz wypłacał im kolejne pożyczki bez uzyskania ich zgody i bez oceny zdolności kredytowej. Firma nie udzielała konsumentom rzetelnych informacji o warunkach wypowiedzenia umowy i niesłusznie naliczała konsumentom opłaty za okres po rozwiązaniu umowy.
więcej

20 mln zł kary za misseling

Open Life TU Życie stosował wobec konsumentów nieuczciwą sprzedaż (misselling) ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Został przez UOKiK ukarany 20 mln zł.
więcej

Branża fitness nie ma lekko. 32 mln zł kary od UOKiK

Postępowanie antymonopolowe w sprawie niedozwolonych praktyk na rynku fitness zostało wszczęte w 2018 r. Postępowanie prowadzone było przeciwko 16 spółkom oraz 6 menadżerom, podejrzewanym o bezpośrednią odpowiedzialność za niedozwolone ustalenia. Łącznie wymierzono 32 mln zł kary.