Connect with us

Contact Center: Kolejne kontrole sektorowe UODO

OUTSOURCING

Contact Center: Kolejne kontrole sektorowe UODO

W tym roku możemy spodziewać się kolejnych kontroli sektorowych w branży contact center (ze szczególnym naciskiem na telemarketing). UODO opublikowało roczny plan kontroli sektorowych.

Podczas dzisiejszej konferencji dr Edyta Bielak – Jomaa, Prezes UODO zapowiedziała, że urząd rozpoczyna ścisłą współpracę z Urzędem Komunikacji Elektronicznej oraz Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oznaczać to może wspólne działanie wszystkich urzędów w celu ochrony praw konsumentów.

– Działania call centers już były przedmiotem działań Urzędu Ochrony Danych Osobowych jesienią ubiegłego roku. Oczywiście patrzymy w trakcie kontroli na te działania z perspektywy zgodności z RODO, ale mamy świadomość, że kwestie przetwarzania danych osobowych często są pierwszym elementem, który może prowadzić do nadużywania praw konsumenckich. Jeżeli patrzymy na to odrębnie, to w pewnym momencie możemy być nieefektywni jako państwo. Nam bardzo zależy na tym, aby zapewnić efektywną ochronę praw obywateli, ale z drugiej strony, żeby podmioty na rynku, te które działają zgodnie z prawem, nie były w gorszej sytuacji. – powiedział Piotr Drobek, Dyrektor Zespołu Analiz i Strategii UODO.

Możemy spodziewać się, że kontrolujący outsourcingowe call center UODO będzie informować o nieprawidłowościach pozostałe urzędu (UOKiK i UKE). 

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

1 komentarz

POPULARNE

To Top