Connect with us

Customer Experience nadal jest na topie

RAPORTY

Customer Experience nadal jest na topie

Tegoroczne badania i raport “2019 Global Customer Experience Benchmarking Report” firmy Dimension Data pokazują wyraźnie znacznie CX we współczesnej firmie. Aż 9 na 10 firm postrzega CX jako konkurencyjny czynnik wyróżniający.

CX według nich to zaufanie, lokalność, tożsamość i rozpoznawalność marki i przede wszystkim większa skuteczność działań organizacji. Niestety tylko 44,2% firm ma określoną strategię CX, ale tylko w 30,9% firm najważniejszy. Natomiast w 69,6% organizacji CX jest niedostatecznie dostrzegany przez zarządy firm.

Tocząca się od kilku lat transformacja znaczenia doświadczeń klientów od pewnego czasu skupia się na zwiększeniu zasięgu oddziaływania CX. Stąd tak dużo uwagi przykłada się na obecność w mediach społecznościowych, wdrożenia rozwiązań mobilnych, zaawansowanej analityce, rozwiązaniach chmurowych i sztucznej inteligencji. 

Z roku na rok firmy coraz bardziej doceniają posiadanie strategii customer experience. W ciągu roku odnotowano aż 10% wzrost znaczenia, a od 2015 roku – wzrost aż o 18,4% (było 74,6%).

Ale zaskakujące może być to, że CX w sektorze edukacji i szkoleń jest doceniany najbardziej (39,3%). Nieco słabiej CX doceniany jest w finansach oraz turystyce i logistyce (po 38,5%).

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE