Connect with us

Jeden z najnowocześniejszych systemów wideokonferencyjnych w Europie Środkowej

TELEKOMUNIKACJA

Jeden z najnowocześniejszych systemów wideokonferencyjnych w Europie Środkowej

Ponad 300 lokalizacji w Polsce, Czechach i na Słowacji komunikujących się w czasie rzeczywistym za pomocą najnowocześniejszego systemu wideokonferencji przy pełnym zabezpieczeniu danych, w jakości 4K – oto rozwiązanie, nad którym od 2017 roku pracował Sevenet wraz z mBankiem.

Komunikacja bezpieczna i nieograniczona 

Zapewnienie stabilnej i bezpiecznej komunikacji w ponad 300 lokalizacjach jednocześnie przy zwiększeniu skuteczności pracy zespołu i obniżeniu kosztów operacyjnych – to zadanie, które postawili przed sobą współpracujący z mBankiem specjaliści i inżynierowie teleinformatycznej, gdańskiej firmy Sevenet. Do budowy zintegrowanego systemu wykorzystano zaawansowane technologie Cisco, pozwalające na realizację połączeń wideo  w technologii 4K z komputerów stacjonarnych, przenośnych i urządzeń mobilnych.

Niezwykle istotnym elementem rozwiązania komunikacyjnego Cisco jest jego otwartość na integrację z rozwiązaniami innych producentów. Z jednej strony terminale wideokonferencyjne udostępniają interfejs API, który pozwala na ich integrację  z zaawansowaną infrastrukturą audiowizualną, z drugiej zaś strony infrastruktura wideokonferencyjna obsługuje protokoły implementowane przez dostawców różnych komunikatorów.

Konrad Olszewski, manager ds. sprzedaży rozwiązań komunikacyjnych, Cisco Systems Polska.

System wzbogacono o możliwość łączenia się z aplikacjami zarządzania salami, umożliwiając centralne zarządzanie i planowanie spotkań. Ponadto sygnalizacja i transmisja danych pomiędzy poszczególnymi urządzeniami jest stale szyfrowana. Zastosowanie nowoczesnych skryptów kryptograficznych oraz systemu uwierzytelniania informacji zapewnia całkowitą poufność konwersacji oraz najwyższy dostępny standard ochrony danych wrażliwych. 

Tak rozbudowany system nie mógł powstać bez odpowiedniego zabezpieczenia. Wszystkie urządzenia końcowe, w tym telefony IP czy wideoterminale, bez względu na sposób ich podłączenia do sieci, są autoryzowane przez serwer Cisco Identity Services Engine, dzięki czemu mamy pewność, że żadne niepożądane urządzenie nie dostanie się do sieci korporacyjnej mBanku. Jeśli Internet jest autostradą, to nasz Klient ma zawsze zapewnione dwa pasy szybkiego ruchu, z pełną ochroną, tylko i wyłącznie dla siebie. 

Michał Gołas, Sales Director w Sevenet.

Warszawa, Praga, Bratysława

Zintegrowany system wideokonferencyjny jest nie tylko innowacją technologiczną. Szyfrowane połączenia między urządzeniami zapewniają najwyższy standard usług, jednocześnie będąc wymiernym wsparciem procesów biznesowych.

mBank prowadzi swój biznes w kilku lokalizacjach: w Polsce – w Warszawie i w Łodzi, a zagranicą w Czechach i na Słowacji. Z tej przyczyny jakość połączeń konferencyjnych musiała być najwyższa z możliwych. Zależało nam na tym, żeby mieć technologię jak najbardziej podobną do rozmów na żywo. Dlatego potrzebowaliśmy szybkiej i niezawodnej komunikacji audio i wideo. System musiał także sprostać wyzwaniu pracy zdalnej. Pracownicy mBanku coraz częściej korzystają z takiej możliwości i łączą się na spotkania np. z domu. To wszystko sprawiało, że potrzebowaliśmy naprawdę zaawansowanych technologii.

Adam Ksit, starszy menadżer IT, w departamencie infrastruktury informatycznej mBank.

Wysoka przepustowość i zasięg pozwoliły na stworzenie osobnych sieci dla pracowników, klientów i partnerów banku, zbudowanych w oparciu, o redundantną infrastrukturę, niezawodne punkty dostępowe i kontrolery bezprzewodowe. 

– W realizacji tego wdrożenia pomogły nam doświadczenie oraz bogata wiedza inżynierską, które są pochodną 20 lat istnienia naszej firmy na rynku. To, co było dla nas wyzwaniem, to skala wdrożenia związana z logistyką projektu. W ciągu pół roku nasi specjaliści zaimplementowali autorski system w przeszło 300 lokalizacjach w Polsce, Czechach i na Słowacji.

Michał Gołas,Sales Director w Sevenet.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top