Connect with us

Powołano instytucję Rzecznika Praw Pasażera linii lotniczych

PRAWO

Powołano instytucję Rzecznika Praw Pasażera linii lotniczych

Andrzej Duda, prezydent RP podpisał nowelizację ustawy Prawo lotnicze oraz innych ustaw, które dostosowuje polskie prawo do przepisów Unii Europejskiej. 

Nowe prawo wprowadza zmiany w zakresie postępowania w sprawach pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich, które polegać będą na wprowadzeniu instytucji Rzecznika Praw Pasażerów. To właśnie Rzecznik będzie prowadził postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązania sporów pasażerskich z liniami lotniczymi, organizatorami wycieczek czy sprzedawcą biletów.

Nowe prawo będzie obowiązywało zarówno w przypadku lotów wykonywanych z lotnisk w Polsce, jak i lotów realizowanych do lotnisk w Polsce realizowanych przez przewoźników działających z terenu wspólnoty Unii Europejskiej. Zadaniem Rzecznika Praw Pasażera będzie więc umożliwienie zbliżenia stanowisk stron postępowania w celu rozwiązania sporów.

Według nowych przepisów Rzecznika Praw Pasażera będzie wyznaczał prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) na okres 5 lat spośród pracowników ULC.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE