Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Lead Response Time

inaczej LRT, średni czas odpowiedzi od wysłania zapytania przez klienta do chwili otrzymania przez niego odpowiedzi ze strony pytanego (najczęściej firmy/marki). LRT liczony jest w jednostkach czasu. Panuje powszechne przekonanie, że im szybsza odpowiedź na kontakt klienta (pytanie) tym lepszy wynik finalny w postaci zadowolenia klienta, jego decyzji o zakupie etc. Poniecznie posłuchaj programu K2 Podcast na temat LRT dostępnego tutaj.

Na co kandydaci zwracają uwagę przy wyborze pracodawcy?

Nowy rok, nowy ja – to stwierdzenie modne na początku każdego roku. Jedni zdecydują się na zmiany w życiu osobistym, inni postanowią zmienić coś w swoim życiu zawodowym. Co może nas zachęcić do zmiany pracy? 

Nowy rok, nowy ja – to stwierdzenie modne na początku każdego roku. Jedni zdecydują się na zmiany w życiu osobistym, inni postanowią zmienić coś w swoim życiu zawodowym. Co może nas zachęcić do zmiany pracy?

Sektor nowoczesnych usług dla biznesu rozwija się bardzo dynamicznie od wielu lat, co korzystnie wpływa na sytuację pracowników na polskim rynku. Dla wielu pracodawców zatrudnienie w strukturach organizacji dobrego specjalisty, czyli osoby posiadającej odpowiednie kompetencje i doświadczenie, przysparza coraz więcej trudności. W związku z tym niektóre firmy decydują się na poszukiwanie wyspecjalizowanej kadry poza lokalizacją swojej działalności.

Co przyciąga uwagę kandydatów? 

Doświadczeni specjaliści są i zawsze będą poszukiwani w związku z czym niezależnie od sytuacji na rynku pracy będą mogli liczyć na satysfakcjonujące warunki zatrudnienia, które jeszcze do niedawna związane były głównie z poziomem wynagrodzenia. Obecnie jednak przedstawienie wyłącznie atrakcyjnej formy współpracy w postaci konkurencyjnych zarobków nie gwarantuje, że dany kandydat zdecyduje się na zaakceptowanie oferty. Tym bardziej wysoki poziom wynagrodzenia nie jest najważniejszym czynnikiem mogącym zmotywować kandydata do zmiany miejsca zamieszkania. Obecnie szczególną uwagę potencjalnych kandydatów przykuwają zupełnie inne aspekty.

Wybór pracodawcy nie wiąże się już wyłącznie z opinią na temat organizacji i wysokością pensji. Coraz częściej kandydaci zwracają uwagę m.in. na środowisko pracy. Na znaczeniu zyskują chociażby atmosfera panująca w zespole czy styl zarządzania potencjalnego przełożonego. Dlatego znaczna część  osób już na wczesnym etapie rekrutacji poszukuje informacji na temat firmy, w której ubiega się o stanowisko. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez HRK S.A. dotyczących relokacji, przeglądając portale pracy kandydaci zwracają szczególną uwagę na: lokalizację firmy oraz czas dojazdu z miejsca zamieszkania do siedziby organizacji, pakiet benefitów, żłobki/ przedszkola i/lub szkoły w najbliższym otoczeniu pracy, pakiet szkoleń, możliwość pracy w systemie home office, elastyczne godziny pracy, atmosfera w organizacji oraz wystój biura.

Idąc naprzeciw potrzebom pracowników, firmy coraz częściej dają im również możliwość aktywnego uczestnictwa w budowaniu strategii i inicjowania zmian w obszarze, za który będą odpowiadać.  Dodatkowo, dbając o komfort pracy, wiele organizacji decyduje się na nową aranżację wnętrza oraz różnorodne narzędzia wykorzystywane do codziennej pracy. Takie działania nie mają jednak odniesienia do kandydatów, którzy rozważają relokację.

Jak wskazuje Agnieszka Gajewska, Consultant SSC/BPO HRK S.A., współcześni pracownicy w większym stopniu, poza aspektami finansowymi, cenią sobie potencjalne możliwości rozwoju i poszerzania swoich kompetencji. Aspekty te stanowią silne czynniki skłaniające aż 86% respondentów do przeprowadzki.

Wciąż istotny work-life balance

Potrzeba zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym również stanowi bardzo istotny czynnik determinujący decyzje o zmianie miejsca zamieszkania. Dokładnie 73% respondentów podkreślało, że zachowanie work-life balance w danej organizacji wpłynęłoby na pozytywne rozpatrzenie dołączenia do nowej organizacji i związanej z tym przeprowadzki do nowego miasta.

Następny w kolejności, lecz nie mniej ważny czynnik stanowiący dodatkową motywację do podjęcia decyzji o relokacji do nowego miasta, to wsparcie ze strony nowego pracodawcy w znalezieniu mieszkania oraz pokrycie kosztów jego wynajmu w pierwszych tygodniach pracy. Na ten aspekt wskazało 69% respondentów. Dla 64% badanych silnie motywującym czynnikiem do zmiany pracy jest pełne pokrycie kosztów relokacji. Nie bez znaczenia byłoby również wsparcie zawodowe w znalezieniu pracy dla partnera/partnerki pracownika – tak wskazało aż 55% ankietowanych. Obecnie sytuacja na polskim rynku pracy zdecydowanie działa na korzyść pracowników. Organizacje chcąc przyciągnąć wyspecjalizowaną kadrę nie tylko muszą proponować atrakcyjne warunki zatrudnienia w zakresie poziomu wynagrodzenia, ale także innowacyjnie podchodzić do zapewnienia jak najkorzystniejszego środowiska pracy oraz do świadczeń pozapłacowych, bowiem właśnie te aspekty w coraz większym stopniu decydują o dalszych losach pracowników.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Jak zatrzymać pracownika, czyli metoda 4P

Rekrutacja, rekrutacją…, ale konieczne jest też trzymanie w ryzach retencji. Przyjmuje się, że w branży obsługi klienta ta jest wysoka i wynosi około 30%. To duże wyzwanie. Tak bardzo duże, że na ten temat powstało wiele teorii, książek i nieprzespanych nocy.
więcej

Wyminąć “śnieżną kulę”, czyli rażąca siła postów

Facebook staje się równoprawnym kanałem kontaktu coraz częściej uwzględnianym w strategii obsługi klienta. Dotyczy to głównie w branży e-commerce, gdzie decyzje zakupowe często zależą od opinii klientów, a Ci chętniej oceniają nie produkt, lecz obsługę i robią to najczęściej w mediach społecznościowych.
więcej

Idzie sezon zakupów. Jak sklepy internetowe poradzą sobie ze zwrotami?

Rekordowo wysoka sprzedaż, jaką notują w czasie pandemii polskie sklepy internetowe, oznacza dla sprzedawców nie tylko wyższe obroty, ale też więcej pracy przy obsłudze zwrotów. Ostatni raport merce.com pokazuje, że duże sklepy, które częściej stawiają na automatyzację procesu i zlecają zwroty na zewnątrz, mogą wyjść z tej próby zwycięsko.
więcej

Praca zdalna w praktyce. Porady ekspertów HR

Praca zdalna zostanie z nami na dłużej, a w najbliższych latach powstawać będą nowe modele pracy. Jak pokazują badania Pracuj.pl, 9 na 10 respondentów chce korzystać z tej formy zatrudnienia także w przyszłości. Czy jednak naprawdę wiemy, jak efektywnie wykonywać obowiązki z domu?