Connect with us

Kolejne indyjskie call center i kolejne aresztowania

OUTSOURCING

Kolejne indyjskie call center i kolejne aresztowania

Pod koniec listopada 2017 roku informowaliśmy o zamknięciu jednego z outsourcingowych call center w Indiach i związane z nim aresztowania ponad 500 osób. Tym razem indyjska policja aresztowała 126 telemarketerów pracujących na rzecz firmy oszukującej obywateli USA.

Call Center z siedzibą w mieście Noida na południe od Delhi zajmowała się wykonywaniem połączeń do rezydentów USA. Podczas rozmów telemarketerzy informowali o powstałym problemie z ubezpieczeniem społecznym. W ramach szybkiego i polubownego załatwienia sprawy oczekiwano dokonania płatności na wskazany przez pracownika call center rachunek bankowy. Innym przestępstwem było wmawianie rozmówcom, że popełnili przestępstwo i muszą zapłacić administracji podatkowej różnicę w podatku.

Mam nakaz zapłaty przed sobą. Jeśli nie załatwimy sprawy teraz – wówczas będę musiał zamrozić Twoją kartę kredytową i rachunek bankowy a nawet skierować sprawę o aresztowanie” – mówili telemarketerzy. Choć rozmowa toczyła się w języku angielskim z wyraźnym akcentem hinduskiego, to nie wzbudzało to w rozmówcach w USA braku zaufania. Jak podała policja w Noida, amerykańskie firmy bardzo często wykorzystują do celów telemarketingu firmy i pracowników z Indii.

– Wielu reagowało na telefon i dawało się złapać w pułapkę – powiedział Ajay Pal Sharma z policji w Noida.

Jak podała agencja AFP – call center działało od trzech lat. Podczas aresztowania pracowników tego call center, zarekwirowano cały sprzęt komputerowy i serwery). W 2016 roku numbijska policja zatrzymała ponad 770 osób podejrzanych o podszywanie się pod agentów amerykańskiej skarbówki.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE