7 porad, jak zainspirować pracownika call center

Jak zainspirować pracownika call center to pytanie, które coraz częściej zaprząta głowę osób zarządzających CC. Czy pracownicy call center mogą pracować jeszcze wydajniej? Wydawałoby się, że do budowania wizerunku firmy i zapewnienia satysfakcji klientom wystarczą stare sprawdzone przepisy.

Jak zainspirować pracownika call center[1] to pytanie, które coraz częściej zaprząta głowę osób zarządzających CC. Czy pracownicy call center mogą pracować jeszcze wydajniej? Wydawałoby się, że do budowania wizerunku firmy i zapewnienia satysfakcji klientom wystarczą stare sprawdzone przepisy. Tymczasem skrypty i szablony odchodzą w niebyt, a od konsultantów oczekuje się większej elastyczności w budowaniu relacji z klientem. Jak zatem skłonić pracowników call center do wybierania bardziej innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań? Warto zacząć od jednego z poniższych pomysłów.

1. Stwórz przyjazne środowisko pracy

Jeśli jesteś osobą decyzyjną w firmie, wiele zależy właśnie od Ciebie. Stworzenie ciepłej atmosfery i przyjaznego środowiska w miejscu pracy to absolutna podstawa. Nie chodzi tu wyłącznie o miłą dla oka przestrzeń biurową. Dużą rolę odgrywają przede wszystkim panujące w przedsiębiorstwie relacje.

Trudno więc oczekiwać od niezadowolonego pracownika pozytywnego nastawienia do klientów. Dlatego jeśli jesteś menadżerem lub decydujesz o kluczowych dla firmy sprawach, podejmij kroki zmierzające do stworzenia przyjemnej, sprawiedliwej i pełnej zaufania atmosfery w zespołach.

2. Stań się przykładem dla innych

Wielu pracodawcom wydaje się, że pracownicy opuszczają firmę z powodu pieniędzy. Okazuje się jednak, że nawet trzy czwarte osób zatrudnionych, które dobrowolnie zrezygnowały z pracy, zrobiły to z powodu swoich szefów. To wyraźny sygnał, że jest coś w tym zakresie do zrobienia. Co dokładnie? Jeżeli jesteś szefem, menadżerem, team leaderem lub kimś, od kogo zależą losy zespołów call center, stań się prawdziwym autorytetem. Sięgaj po pozytywne wzorce oraz metody motywacji, buduj zaufanie w zespołach, służ im pomocą, nie bądź szefem, lecz bądź mentorem. Przede wszystkim jednak stale inspiruj innych!

3. Zainwestuj w szkolenia

Inwestycja w szkolenia, to inwestycja w rozwój pracowników, a tym samym w rozwój firmy. To jeden z najlepszych i najszybszych sposobów okazania konsultantom, że odgrywają w Twoich oczach ważną rolę.

Szkolenia to z jednej strony doskonała metoda treningu starych sprawdzonych umiejętności, z drugiej zaś wydajny sposób aktualizacji wiedzy pracowników o nowe techniki, zachowania i procedury. Szkolenia motywują do poprawy jakości pracy, dlatego wspieraj rozwój osobisty i zawodowy Twoich podwładnych.

4. Nagradzaj

Wszyscy lubimy być nagradzani. Nie ma w tym nic dziwnego. Człowiek ze swej natury chce być chwalony lub nagradzany za dobrze wykonaną pracę. Warto wykorzystać ten psychologiczny mechanizm w motywowaniu konsultantów. Jeśli więc chcesz inspirować pracowników do jeszcze bardziej zdeterminowanego działania, opracuj program małych i szybkich nagród. Korzystaj z raportów call center i sprawdzaj, kto wyróżnia się pod względem wydajności, jak również cieszy się pozytywnymi opiniami klientów.

5. Pokonaj rutynę

Jednym z największych wrogów wydajności i zadowolenia z pracy jest zwyczajna nuda. Wykonywanie rutynowych zadań bez perspektywy jakiejkolwiek zmiany skutecznie obniża motywację pracownika i jego chęć do poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Jak temu przeciwdziałać? Sposobów jest całkiem sporo: od zmiany skryptów (lub rezygnacji z nich) przez zmianę wystroju biura oraz ustawienia w nim biurek aż po modyfikację kanałów komunikacji z klientami.

Zastąpienie tradycyjnej słuchawki Facebookiem lub czatami to nie wszystko. Niektórzy pracodawcy urządzają np. comiesięczne konkursy z nagrodami jak też tematyczne dni, które skutecznie rozpraszają monotonię codzienności.

6. Jasno określaj cele

Sztuka inspiracji to sztuka nakłaniania do działania. Zanim jednak skłonimy pracownika do podjęcia akcji, warto wyznaczyć mu cel, do którego powinien zmierzać. Na początek zadbaj o jego jasne i wyraźne nakreślenie. Brak wyrazistej strategii i błądzenie po omacku potrafi bardzo irytować i obniżać motywację. Opracuj strategię małych celów oraz dopilnuj, by były osiągalne. Przygotuj listę zadań dla pracowników, określaj cele i powiedz, dlaczego warto je osiągnąć.

7. Celebruj sukcesy

Jeśli skutecznie motywujesz pracowników, przygotuj się na to, że będą spełniać Twoje oczekiwania i osiągać wyznaczone przez Ciebie cele. Okaż swoje zadowolenie z wyników pracy zespołu i celebruj spektakularne osiągnięcia. Zaproś pracowników na pyszny obiad lub zamów do biura pizzę lub słodycze. To jeszcze bardziej ociepli atmosferę w biurze i zintegruje pracowników.

Nie musisz świętować wyłącznie sukcesów firmy. Również specjalne wydarzenia w firmie albo urodziny czy imieniny pracowników okażą się świetną okazją do wspólnej zabawy. Pokaż, że zależy Ci nie tylko na ich zawodowym, lecz także osobistym zadowoleniu.

Jak jeszcze zainspirować pracownika call center? Sprawdź inne nasze artykuły.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…


Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Motywacja krzykiem? Nie, dziękuję!

Zbyt częsta krytyka podcina skrzydła pracownikom. Na bieżąco przekazana informacja zwrotna wskaże podwładnym obszary wymagające poprawy, a jednocześnie zmotywuje ich do działania. Jest to tym bardziej istotne dla pokolenia millenialsów przyzwyczajonego do natychmiastowego dawania lajków i komentarzy w mediach społecznościowych.