Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

tNPS

Transakcyjny Net Promoter Score (tNPS) mierzy postrzeganie przez klientów transakcji z firmą, na przykład zakupu online lub interakcji z obsługą klienta. Transakcyjny NPS mierzy więc poziom postrzegania przez klienta w punkcie (a nie w całym procesie obsługowym), jakim dochodzi o styczności klienta z firmą.

5 miejsc, od których zaczniesz szukanie pracy w call center

Myślisz o wejściu na rynek pracy? Chcesz rozpocząć karierę w call center? A może w obsłudze klienta czujesz się jak ryba w wodzie, dlatego poszukujesz nowych perspektyw rozwoju w tej samej branży? Niezależnie od tego, na którym szczeblu kariery jesteś, powinieneś wiedzieć, gdzie czają się najciekawsze i najbardziej atrakcyjne oferty pracy.

Myślisz o wejściu na rynek pracy? Chcesz rozpocząć karierę w call center[1]? A może w obsłudze klienta czujesz się jak ryba w wodzie, dlatego poszukujesz nowych perspektyw rozwoju w tej samej branży? Niezależnie od tego, na którym szczeblu kariery jesteś, powinieneś wiedzieć, gdzie czają się najciekawsze i najbardziej atrakcyjne oferty pracy.

Rynek wciąż nie może nasycić się pracownikami z branży call center. Dlatego firmy bezustannie poszukują kandydatów zwłaszcza na stanowiska konsultantów. Tymczasem nad działami HR krąży widmo dużej rotacji. Dlatego kadry zachodzą w głowę, jak znaleźć solidnego i rzetelnego pracownika, zapuszczając się z ofertami w najodleglejsze zakątki internetu.

W każdym razie, jeżeli już podjąłeś decyzję, że szukasz pracy w call center, prawdopodobnie interesują Cię perspektywy rozwoju, jak również sam fakt, jak potoczą się losy Twojej kariery w ciągu kilku najbliższych lat. Nie dziwi więc, że kandydaci zastanawiają się, gdzie i jak szukać, żeby dobrze znaleźć.

1. Strony internetowe firm

Poszukiwanie pracy w zakładce Praca/Kariera na stronach firm to jedna z najlepszych i najskuteczniejszych metod poszukiwania pracy. Być może masz na oku kilka przedsiębiorstw, w których chciałbyś rozwijać swoją karierę. Jeśli tak, koniecznie skorzystaj z tej ścieżki. Wiele firm na bieżąco aktualizuje ogłoszenia na swoich stronach, toteż w tym miejscu zyskasz dostęp do najświeższych ofert bez żadnych pośredników.

2. Rekomendacje znajomych

Prawdopodobnie każdy z nas znajdzie w kręgu znajomych osobę, która ma za sobą przygodę w call center. Obsługa klienta to dość popularny sektor, toteż istnieje spora szansa, że Twój bliższy lub dalszy znajomy wybrał właśnie tę ścieżkę kariery.

Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, abyś poprosił go o polecenie, tym bardziej gdy ceni sobie tę pracę, ludzi i panującą w niej atmosferę. Tak się akurat składa, że rekrutacja przez rekomendacje staje się w tej chwili najskuteczniejszą metodą zatrudniania kandydatów.

3. Social media

Platformy społecznościowe podążają za swoimi użytkownikami, starając się zaspokoić coraz szerszą paletę ich potrzeb. Stąd też temat pracy nie jest im obcy. Ciekawe ogłoszenia znajdziesz więc nie tylko w wyspecjalizowanym tematycznie serwisie LinkedIn, lecz także na Facebooku, Twitterze czy Instagramie.

Dużą popularnością cieszą się facebookowe grupy, jak np. Praca Call Center – Warszawa (także odpowiedniki dla innych miast) czy międzynarodowy Call Center Jobs. Sporą zaletą tego medium jest intensywność publikacji ofert pracy, które często nie powtarzają się w innych miejscach w sieci. Facebook umożliwia szybkie i proste publikacje ogłoszeń, stąd też rekruterzy chętnie korzystają z tej metody, tym bardziej, że są świadomi szerszego zasięgu medium w porównaniu np. z portalami pracy. Zdarza się, że kandydaci odpowiadający na zamieszczane w grupach ogłoszenia dostają pracę praktycznie z dnia na dzień.

4. Platformy ogłoszeniowe

Pewnie nie raz przeglądałeś oferty sprzedaży używanych rzeczy na portalach ogłoszeniowych. Okazuje się, że portale typu Gumtree czy OLX pozwalają nie tylko kupić czy sprzedać starą kanapę, lecz także stanowią dość pokaźny zasób ofert pracy. Zarówno na jednym jak i na drugim widnieje zakładka „Obsługa klienta / call center”, dzięki której już po paru kliknięciach znajdziesz się na stronie z ogłoszeniami. Również tutaj możesz znaleźć atrakcyjną ofertę, która nie figuruje w innych serwisach.

5. Portale dedykowane poszukiwaniu pracy

Nie tylko wspomniany już LinkedIn, ale też takie strony jak pracuj.pl, praca.pl czy goldenline.pl stanowią źródło ogłoszeń, wśród których możesz znaleźć coś dla siebie. Podobnych serwisów w sieci jest mnóstwo. Atutem części spośród nich jest możliwość obserwowania kolejnych etapów, przez które przechodzi Twoja aplikacja. W ten sposób dowiesz się, czy rekruter otworzył Twoje CV i będzie rozważał Twoją kandydaturę bądź też doszedł do wniosku, że Twoje kompetencje nie spełniają jego oczekiwań.

Pomysłów na to gdzie i jak szukać pracy w call center jest naprawdę wiele. Niekiedy wystarczy jedynie wyszukiwarka i właściwy dobór słów kluczowych, a czasami odrobina szczęścia i pozytywna ocena w oczach headhuntera. Kreatywność w doborze metod poszukiwania to zjawisko pożądane i opłacalne. Dociekliwi z nieszablonowym podejściem z pewnością znajdą satysfakcjonujące oferty pracy.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

7 podstawowych zasad strategii omnichannel

Omnichannel to w rzeczywistości strategia oparta na zaspokajaniu potrzeb klienta w komfortowy dla niego sposób. Sam kupujący decyduje co, jak i kiedy chce kupić. A rola sprzedawcy w gruncie rzeczy sprowadza się na umożliwieniu kupującemu nabycia usługi i towaru w wygodny dla kupującego sposób.
Czytaj więcej

Lojalni klienci są warci aż 22 razy więcej

Cenna wiadomość dla sprzedawców: wartość jednego klienta, który jest lojalny, jest równa wartości 22 klientów, którym dana marka czy sklep jest obojętna. Upside, firma specjalizująca się w analizie danych z transakcji bankowych, zbadała kwestię lojalności kupujących. Poddała analizie informacje dotyczące faktycznych transakcji, zarówno ze sklepów tradycyjnych, jak i online.
Czytaj więcej

Czym jest coaching w Call Center

Nikt nie rodzi się agentem contact center. Zarówno początkujący, jak i zaawansowani konsultanci dążą do doskonałości. Czy istnieje sposób podnoszenia wartości pracownika oraz efektywności jego działania? Odpowiedź jest jak najbardziej twierdząca. Ten sposób nosi nazwę „coaching”.
Czytaj więcej

Elastyczne formy pracy

Współczesne przedsiębiorstwa coraz częściej odchodzą od systemu pracy od 9 do 17 i umożliwiają pracownikom optymalne dostosowanie godzin pracy do ich własnych potrzeb, jak i potrzeb klientów. Takie elastyczne formy pracy stają się coraz popularniejsze, ponieważ przynoszą wiele korzyści zarówno z perspektywy pracownika, jak i zatrudniającej go firmy.