Connect with us

Polska na 15 miejscu na świecie pod względem wykorzystania telemarketingu

AKTUALNOŚCI

Polska na 15 miejscu na świecie pod względem wykorzystania telemarketingu

Firma Truecaller opublikowała kolejny ranking wykorzystania telemarketingu w 20 państwach świata. Polska znalazła się na 15 miejscu. W porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem ilości połączeń na mieszkańca (6,1 w 2017) mamy wzrost do 9,9 połączenia. Daleko nam jeszcze do Brazylii (37,5) czy USA (16,9).

Statystyczny mieszkaniec Brazylii odbiera przynajmniej jedno połączenie wykonane przez telemarketera dziennie. Jeszcze przed rokiem takich połączeń było o 80% mniej. Wzrosty odnotowano też w takich krajach jak Chile, Republika Południowej Afryki, Meksyk, Peru oraz na Costa Rica.

Wśród krajów europejskich wzrost odnotowano w Grecji (13,1 poł/mies. na mieszkańca), Hiszpanii (12,5) i Włoszech (10,8).

Znaczny spadek ilości połączeń odnotowano w USA (z 20,7 do 16,9), Turcji (z 12,2 do 10) oraz nieznaczny w Indiach (z 22,6 do 22,3).

Truecaller niestety nie przedstawił danych dotyczących struktury połączeń telemarketingowych w Polsce. Ale całkiem interesująco przedstawiają się dane z Wielkiej Brytanii. 30% ruchu telemarketingowego to firmy ubezpieczeniowe, 18% windykacja a 3% badania rynku. Próby wyłudzeń i działania typu Scam w Wielkiej Brytanii to już 16% ruchu. Pozostały ruch połączeń telefonicznych to telemarketing w czystej postaci (5%) oraz ruch pozostały, którego charakteru Truecaller nie był w stanie określić – 29%.

Nieco inaczej prezentuje się charakter połączeń telemarketingowych w Hiszpanii. Tam ponad 46% ruchu generują firmy telekomunikacyjne, 22% windykacja, 7% to banki, 13% to sprzedaż telefoniczna. 11% ruchu nie udało się scharakteryzować.

Choć trudno jest określić na ile wiarygodne są przedstawione przez firmę Truecaller dane. To w odniesieniu do głównych krajów, w których oferowana przez firmę aplikacja działa nienagannie, dane mogą być miarodajne. Czy wkrótce poznamy wiarygodne wartości dla rynku w Polsce? Musimy niestety uzbroić się w cierpliwość. Nie wiadomo jednak na jak długą.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE