Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Santander Bank Polska i mBank liderami jakości obsługi klienta w kanale zdalnym

W ramach czwartej edycji badania Instytucja Roku eksperci portalu Mojebankowanie.pl zbadali 18 banków pod kątem jakości obsługi w zdalnych kanałach kontaktu. Przy ocenie wzięto pod uwagę trzy rzeczy: liczbę dostępnych form kontaktu, kontakt telefoniczny oraz kontakt za pośrednictwem wybranych pozostałych kanałów komunikacji (czat, wideo, mejl). 

W ramach czwartej edycji badania Instytucja Roku eksperci portalu Mojebankowanie.pl zbadali 18 banków pod kątem jakości obsługi w zdalnych kanałach kontaktu. Przy ocenie wzięto pod uwagę trzy rzeczy: liczbę dostępnych form kontaktu, kontakt telefoniczny oraz kontakt za pośrednictwem wybranych pozostałych kanałów komunikacji (czat, wideo, mejl). 

– Liderami pod względem liczby dostępnych kanałów kontaktu są Santander Bank Polska oraz mBank. Oprócz tradycyjnych form kontaktu dają one nowemu klientowi możliwość porozmawiania z doradcą poprzez kanał wideo, za pomocą którego możemy załatwić coraz więcej spraw bez konieczności udawania się do placówki – mówi dr Sebastian Łukaszewski z Mojebankowanie.pl.

Co do komunikacji przez czat, w badaniu najwyższe oceny zebrały Bank Millennium i mBank. Na mejle najlepiej odpowiadały Getin Bank, Euro Bank oraz Bank Millennium. Z kolei jeśli chodzi o obsługę telefoniczną, największe powody do zadowolenia mają Alior Bank, Getin Bank, Citi Handlowy i PKO Bank Polski.

– Klienci najchętniej wybierają infolinię, głównie w sprawach dotyczących codziennego bankowania, a także w poszukiwaniu informacji. Widzimy też większą otwartość na nowe formy kontaktu i stały wzrost liczby połączeń wideo czy czatów. W przypadku tych kanałów najpopularniejsze tematy to otwarcie rachunku, zmiana limitów transakcji, zmiana numeru telefonu do autoryzacji operacji w bankowości mobilnej i internetowej. Wideoczat umożliwia nam realizowanie dla klientów tych procesów, które wymagają silnego uwierzytelnienia tożsamości – mówi Joanna Wcisło, dyrektor Multikanałowego Centrum Komunikacji w Santander Bank Polska.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Alior Bank stawia na cyfryzację usług

Alior Bank chce przenieść większość swojej sprzedaży do kanałów cyfrowych. Bank chce postawić wszystko na jedną kartę i być jeszcze bardziej cyfrowy. Ma w tym celu pomóc m.in. wideoweryfikacja, zdalne bankowanie i rozwój mobile. Czym jeszcze zaskoczy Alior? Opowie o tym Iwona Duda, wiceprezes zarządu Alior Banku.