Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.

Dostarczyli klientowi niezgodny z zamówieniem produkt. Teraz straszą go sądem.

„Pana wypowiedz nosi znamiona zniesławienia, którego istotą jest zachowanie polegające na pomówieniu pokrzywdzonego o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, rodzaju działalności, stanowiska.” Brzmi jak kłótnia między politykami. Jednak to odpowiedź firmy na negatywny komentarz niezadowolonego klienta.

„Pana wypowiedz nosi znamiona zniesławienia, którego istotą jest zachowanie polegające na pomówieniu pokrzywdzonego o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, rodzaju działalności, stanowiska.” Brzmi jak kłótnia między politykami. Jednak to odpowiedź firmy na negatywny komentarz niezadowolonego klienta.

Ów niezadowolony klient, to klient gliwickiego salonu samochodów marki Peugeot prowadzonego przez autoryzowanego dealera, firmę Euro-Kas S.A. Zamówił on swój wymarzony samochód wg. ściśle określonej specyfikacji. Miał być biały, posiadać konkretne parametry i być wyposażony w określony sprzęt wybrany z katalogu. Klient oczywiście dostał samochód biały, ale bez wskazanego przez niego wyposażenia, w tym systemu Mirror Screen (łącząca smartfon z ekranem dotykowym samochodu).

Dealer, mimo iż dostarczył samochód niezgodny z zamówieniem nie poczuwa się do odpowiedzialności. Zdesperowany klient pochwalił się więc swoją opinią o przedsiębiorcy w serwisie Google Maps. I to nie spodobało się dealerowi.

„Każdy ma prawo do własnego zdania, lecz upublicznianie go powinno być przemyślane. (…) Nie jestem w stanie pamiętać wszystkich ustaleń z Klientami i dlatego elementem kluczowym jest zamówienie, które szczegółowo precyzuje przedmiot i warunki zakupu. Specyfikacja przekazanego samochodu była zgodna z zamówieniem. Jeżeli twierdzi Pan, że został oszukany, to konkludując ja jestem oszustem” – komentuje opinię klienta przedstawiciel salonu.

Klient jednak twierdzi, że w wyposażeniu samochodu nie było elementów przez niego zamawianych. Zdaniem prawników działania przedsiębiorcy to czysty zabieg PR. Gdyby sprawa znalazła swój finał w sądzie – wygrałby klient.

Pikanterii sprawie dodaje fakt, że ów niezadowolony klient to nie jedyny „pokrzywdzony”. Oto kilka opinii umieszczonych w serwisie Google Maps.

Opinie zamieszczone w formie screenu powyżej pochodzą z serwisu Google Maps (dostęp z dnia 18.12.2018).

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Otwarta bankowość wkracza do kredytów firmowych Nest Banku

Nest Bank wykorzystuje usługę dostępu do informacji o rachunku (tzw. AIS) w procesie wnioskowania o kredyt. Nowa usługa pozwoli klientom biznesowym, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, na szybsze i wygodniejsze wnioskowania o kredyt firmowy w Nest Banku.
więcej

Konsultacje telemedyczne w pakiecie z kontem w Santanderze

Klienci, którzy mają konto Jakie Chcę lub konto Select w Santander Bank Polska, mogą skorzystać z nowej usługi medycznej – pakietu Telemedi.co. Dzięki temu rozwiązaniu będą mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie skonsultować się z lekarzem – przez telefon, wideo lub chat. Santander Bank Polska przygotował usługę we współpracy z Visa i firmą Telmedicin.