Co sprzedawcy wiedzą o swoich klientach?

Sieci handlowe inwestują w e-handel, aby być bliżej klienta który odwiedza ich w tradycyjnych sklepach. Jednak aby odnieść sukces, konieczne jest zadbanie o doświadczenia, bo to gwarantuje lepsze dotarcie z właściwą ofertą. Rozwiązaniem dla detalistów jest VynamicTM Engage ‒ pakiet narzędzi, które zwiększą zaangażowanie konsumentów i przyczyniają się do zwiększenia zysków w sklepach.

Sieci handlowe inwestują w e-handel, aby być bliżej klienta który odwiedza ich w tradycyjnych sklepach. Jednak aby odnieść sukces, konieczne jest zadbanie o doświadczenia, bo to gwarantuje lepsze dotarcie z właściwą ofertą. Rozwiązaniem dla detalistów jest VynamicTM Engage ‒ pakiet narzędzi, które zwiększą zaangażowanie konsumentów i przyczyniają się do zwiększenia zysków w sklepach.

Zwyczajowo mówi się, że w handlu klient jest królem. Jednak to przysłowie musi być przełożone na praktykę. Zwłaszcza w punktach sprzedaży detalicznej, w których Internet zrewolucjonizował sposób robienia zakupów. Nie oznacza to, że sieć zastąpiła sklepy. Wręcz przeciwnie. E-commerce napędza handel tradycyjny.

– Punkt sprzedaży jest w dalszym ciągu centrum handlu. Według raportu firmy badawczej Nielsen całkowita sprzedaż online w Polsce stanowi obecnie około 6%, zaś sprzedaż online kategorii FMCG to tylko około 1%.Michał Strzyczkowski, Prezes Diebold Nixdorf

Z różnych powodów tradycyjne sklepy pozostają w centrum zainteresowania konsumentów. Niektóre z nich mają przyczynę emocjonalną, inne ‒ logistyczną. Jednak większość wyjaśnień odnosi się do doświadczenia klienta. Najnowsze innowacje w handlu detalicznym Diebold Nixdorf, które są integralną częścią strategii StorevolutionTM, obejmują całą „podróż konsumenta”. Bo czego oczekuje konsument? Wyboru, produktów dostępnych na półkach, zindywidualizowanego doradztwa, kompleksowej informacji o produktach i szybkich transakcji płatniczych.

Aby to osiągnąć, sklepy muszą spełniać kilka warunków. Pierwszym z nich jest dokładne poznanie profilu klienta. VynamicTM Engage pozwala sklepom na dokładną analizę w czasie rzeczywistym. Drugim imperatywem jest zapewnienie sprzedawcom narzędzi dostępu do całego katalogu produktowego. Dzięki nim eliminujemy sytuacje, w których klient wchodzi do sklepu, bo zobaczył na stronie internetowej tego sklepu zupełnie nowy przedmiot, a sprzedawca ma o nim mało informacji lub o nim nigdy nie słyszał! Poprzez gromadzenie, łączenie i analizę danych konsumenckich Vynamic Engage generuje całościowe profile klientów, które umożliwiają stymulowanie lojalności i zwiększanie zaangażowania. To rozwiązanie oparte na otwartym API jest zintegrowane z portfolio Vynamic Retail w sposób natywny. Dzięki temu interakcje z konsumentami mogą być bardziej spersonalizowane, a także mogą odbywać się w czasie rzeczywistym za pośrednictwem smartfonów.

Ponieważ nie wszystkie produkty wymienione przez markę mogą być obecne w jej sklepach, wyzwaniem staje się dodawanie nowych funkcji do punktów sprzedaży. Sklepy muszą stać się miejscami, w których przyjmowane są zamówienia oraz produkty udostępniane w systemie zamów i odbierz „click and collect”.

– Dla rynku wyzwaniem jest jak największe zbliżenie swoich usług do potrzeb klientów – Michał Strzyczkowski, Prezes Diebold Nixdorf

Trzecia zasada dotycząca zakupów: podczas wizyty w sklepie należy zapewnić klientowi spersonalizowaną ofertę. Wymaga to znajomości historii jego zakupów online i offline, czyli przełamania barier technologicznych pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży.

– Vynamic Engage wyposaża sprzedawców w szczegółową wiedzę o konsumentach i pozwala na składanie im spersonalizowanych ofert w dowolnym momencie, niezależnie od kanału sprzedaży – Michał Strzyczkowski, Prezes Diebold Nixdorf

Finalizacja zakupu wiąże się z łatwą i bezpieczną zapłatą. Diebold Nixdorf oferuje klientom Vynamic Mobile Shopper, przenośne rozwiązanie do samodzielnego skanowania, które może być stosowane w skanerach konsumenckich lub smartfonach. W połączeniu z innymi rozwiązaniami, takimi jak Vynamic Engage, Vynamic Mobile Shopper, pozwala na dostosowanie doświadczenia konsumenta w sklepie i poprawę procesu zakupów. Dzięki integracji rozwiązań płatności mobilnych weryfikacja będzie jeszcze szybsza i bardziej efektywna.

Pokazanie klientowi, że nam na nim zależy, wiąże się również z komunikacją po zakupie. Sprzedawca musi być w stanie na przykład podziękować mu e-mailem za przybycie lub poinformować go, że produkt, na który właśnie czeka, akurat dotarł do butiku.

Ostatecznie, zagwarantowanie klientowi zakupów, które będą niepowtarzalnym doświadczeniem, wymaga dużego nakładu pracy w zakresie integracji systemów informatycznych. Dzięki podejściu Software-as-a-Service Vynamic Engage jest wdrażany w chmurze i może być łatwo zintegrowany z istniejącymi środowiskami klientów, które są kompatybilne z otwartymi API.

– Przyszłość należy do rozwiązań, które są zarówno opakowane, jak i modułowe. Nasze, oparte na chmurze, oprogramowanie pomaga sklepom zaoferować konsumentom unikalne, spersonalizowane i bezproblemowe doświadczenie zakupowe. – Michał Strzyczkowski, Prezes Diebold Nixdorf

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *