Connect with us

Biometria behawioralna w mBanku

IN-HOUSE

Biometria behawioralna w mBanku

mBank potwierdził, że do końca przyszłego roku będzie prowadził testy na grupie 50 tys. klientów testy biometrii behawioralnej Digital Fingerprints. Technologia ma na celu identyfikację użytkownika przez mierzenie jego interakcji z komputerem.

Biometria behawioralna Digital Fingerprints, którą mBank analizuje, pozwala na analizowanie interakcji klientów z urządzeniami podczas korzystania z usług bankowości elektronicznej. Nie pobiera danych na temat korzystania z innych stron czy programów zainstalowanych na komputerze. Sprawdzane więc będzie to, jak użytkownik korzysta z serwisu, a nie to, co w nim robi.

Jak powiedział w rozmowie z ISBNews Cezary Kocik, wiceprezes ds. bankowości detalicznej mBanku

Dane zbierane na potrzeby budowy profili behawioralnych nie zawierają informacji wrażliwych. Przechowywane będą w formie modeli matematycznych, uniemożliwiających spółce Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego oraz innym podmiotom identyfikację konkretnej osoby. Użytkownikom usługi przysługiwać będzie prawo do zapomnienia, czyli usunięcia ich danych.

Projekt realizowany jest przez mBank we współpracy z Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego – spółką z portfela funduszu mAkcelerator.

mBank jest jednym z pierwszych banków, który wprowadził mobilne potwierdzenia przelewów, eliminując tym samym potwierdzanie ich za pomocą wiadomości SMS. Z usługi tej korzysta już ponad 400 tysięcy klientów. Do nowych usług należy także CyberRescue, która jest „cyfrowym pogotowiem”, stanowiącym dodatkowy parasol w e-świecie poza usługami bankowymi.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top