Connect with us

Zaangażowanie firm ważne dla młodych – dzięki CSR zyskują pracownicy, pracodawca i lokalna społeczność

ZASOBY LUDZKIE

Zaangażowanie firm ważne dla młodych – dzięki CSR zyskują pracownicy, pracodawca i lokalna społeczność

Działania CSR mają pozytywny wpływ nie tylko na decyzje zakupowe konsumentów, ale także na decyzje potencjalnych pracowników, którzy chętniej wybierają pracodawców zaangażowanych w działania społeczne. Aby stworzyć kulturę odpowiedzialności społecznej, warto oddać głos pracownikom, tak jak zrobiła to firma Capgemini.

Przestrzeganie przez organizacje zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) jest ważne dla ponad 66 proc. młodych Polaków. Jednocześnie, co trzeci badany (33 proc.) jako powód potencjalnej zmiany pracodawcy wskazał potrzebę pracy w bardziej etycznym przedsiębiorstwie – wynika z badania Confidence Index przeprowadzonego przez firmę rekrutacyjną Michael Page. Także firma Deloitte w swoim „Millennial Survey 2017” ustaliła, że obecni 20- i 30-latkowie przywiązują dużą wagę do aspektów zaangażowania biznesu w działania pomocowe, a 75 proc. z nich uważa, że firmy nie wykorzystują całego swojego potencjału w zapobieganiu i zwalczaniu problemów społecznych.

Lokalne akcje angażują najbardziej

Społeczna odpowiedzialność biznesu nie musi oznaczać wielkich, medialnych akcji. Czasem wystarczy oddolna inicjatywa i lokalne działania, których efekty widoczne są na bieżąco i w bliskim sąsiedztwie. Na takie rozwiązania postawiła firma Capgemini, która choć działa na terenie całego kraju, to akcje CSR prowadzi lokalnie, na przykład w Krakowie.

Od dziesięciu lat w okresie przedświątecznym wystawiamy spektakle teatralne, a wpływy ze sprzedaży biletów przeznaczamy na pomoc organizacjom, które wspierają osoby zagrożone wykluczeniem społecznym. Przez ten czas w nasz Projekt Teatr włączyło się aż 200 pracowników, a zebrana kwota wyniosła 140 tys. złotych. Warto rozwijać i promować takie akcje, gdyż zaplecze organizacyjne przedsiębiorstw naprawdę ułatwia pomaganie. – mówi Katarzyna Żołna-Boroń, jedna z pomysłodawczyń przedsięwzięcia i autorka teksów piosenek do dwóch spektakli

To dzięki jej zaangażowaniu cała akcja osiągnęła aż tak dużą skalę, a wsparcie otrzymało kilka lokalnych organizacji. Działania te zostały zauważone i były wielokrotnie opisywane w mediach.

W tym roku, podobnie jak w poprzednim, całkowity przychód ze sprzedaży biletów zasili konto stowarzyszenia „Ognisko”, organizującego m.in warsztaty terapii zajęciowej dla osób z niepełnosprawnościami.Karolina Długosz, CSR Manager Capgemini, odpowiedzialna za realizację przedsięwzięcia.

Rozwój poprzez pomaganie

Projekt Teatr przyniósł wymierne korzyści nie tylko beneficjentom, ale także samym uczestnikom akcji – pracownikom firmy Capgemini. Wokół czynienia dobra udało im się stworzyć prawdziwą wspólnotę, zintegrować się, a przy tym rozwinąć praktyczne kompetencje biznesowe.

Szwedzkie badania pokazały, że obcowanie z tekstem literackim obniża poziom stresu i pomaga lepiej zarządzać sobą i innymi. A nasze własne obserwacje dowodzą, że pracownicy, którzy stanęli na deskach teatru zyskali poprawność wymowy i łatwość występowania przed publicznością, a przede wszystkim umiejętność współpracy w grupie. – mówi Katarzyna Żołna-Boroń.

Firma Capgemini była pierwszą, która zaczęła organizować tego typu kulturalne przedsięwzięcia w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, stając się inspiracją i przykładem dla innych organizacji. Nic dziwnego, że inicjatywa ta była kilkakrotnie nagradzana i zdobyła między innymi Global Community Engagement Award oraz Europejską Nagrodę Wolontariatu Pracowniczego 100%, a opracowania dotyczące Projektu Teatr pojawiały się w krajowych publikacjach, między innymi w opracowaniu Stowarzyszenia Dziennikarzy i Dokumentalistów KONCENTRAT „Ludzie od Dobrych Pomysłów” .

– O kulturze firmy nie świadczą wymyślone slogany i odgórnie narzucane akcje charytatywne. Niezbędnym czynnikiem do jej powstania jest autentyczność, którą zapewnić może tylko prawdziwe zaangażowanie pracowników. Organizacja, której uda się stworzyć takie właśnie środowisko, wiele zyskuje. Buduje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa, przyciąga młodych specjalistów, a tym, których ma już w swoich szeregach stwarza warunki do osobistego i biznesowego rozwoju. – Karolina Długosz, CSR Manager Capgemini

Tegoroczne przedstawienie Capgemini obejrzeć będzie można w Teatrze Ludowym w Krakowie w dniach 18 – 21 grudnia 2018 roku, o godzinie 19:00. Bilety można kupić na stronie: www.ebilet.pl lub www.mybenefit.pl. Podczas spektaklu 20 grudnia oferowana będzie audiodeskrypcja, tym samym spektakl będzie dostępny dla osób z niepełnosprawnością wzroku.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE