Connect with us

Nowe call center w osiem dni?

SYSTEMY CC

Nowe call center w osiem dni?

Czy uruchomienie w osiem dni profesjonalnego contact center jest możliwe? Jak pokazuje przykład otwartego niedawno call center firmy Wolters Kluwer jest to wykonalne!

Wybór padł na Lublin z dwóch powodów. To miasto wygrało casting na ilość aplikacji, która spłynęła po ogłoszeniu rekrutacji oraz na rozmowę rekrutacyjną przybyło największy odsetek osób na nią zaproszonych. O wyborze tego miasta zadecydował jeszcze jeden czynnik…

Otwarcie nowego call center wiąże się zawsze z wynajęciem powierzchni biurowej. Nikt dotąd nie rozważał jednak wykorzystania do tego celu przestrzeni coworkingowej dostępnej od ręki. Ale takie rozwiązanie nie należy do najtańszych! To prawda, ale zapewnia największą elastyczność działania. Umowę można w większości przypadków rozwiązań niemal natychmiast, a i zwiększenie zajmowanej przestrzeni choćby o jedno dodatkowe stanowisko nie pociąga za sobą dodatkowych, nieprzewidzianych na starcie inwestycji.

Wolters Kluwer posiada jak na razie jedyne biuro call center o powierzchni wynajmowanej w modelu coworking. Ale – co najciekawsze – firma może w dowolnym momencie zabrać z biura laptop, by przenieść się w nowe miejsce. Dzieje się tak z uwagi na wykorzystywane w tym wypadku rozwiązanie chmurowe contact center dostarczane przez Cludo.

Siódmego dnia nowe call center wyposażono w profesjonalne oprogramowanie do realizacji projektów telemarketingowych, a chwilę przed wykonaniem pierwszego połączenia (ósmego dnia) do nowego call center dostarczono słuchawki. Tego samego dnia zakończono również wszystkie szkolenia i rozpoczęto sprzedaż.

Aaaaaaby wydłużyć czas startu projektu…

Aby wydłużyć czas startu projektu telemarketingowego należy bezwzględnie postawić na biuro dedykowane call center. Dostosowanie przestrzeni biurowej przy niezbyt sprawnej ekipie remontowej może trwać od dwóch do nawet sześciu miesięcy. W tym czasie firma ponosi koszty wynajmu (nie wspominając o kosztach remontu).

Aby zwiększyć przestrzeń do pracy – konieczne może się okazać wynajęcie dodatkowych kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu metrów kwadratowych biura oraz likwidacja ścian działowych. Kolejny raz potrzebna będzie ekipa budowlana. Potrzeba na to nawet kilka dni. Call center w tym czasie raczej nie będzie pracowało.

W przypadku projektu budowy call center przez Wolters Kluwer wybrano przestrzeń coworkingową, która oznacza elastyczność (możliwość zwiększania i zmniejszania zajmowanej przestrzeni biurowej), wyposażone stanowiska, kompletna infrastruktura sieciowa i łącze telekomunikacyjne oraz system call center działający w modelu SaaS. Rozwiązanie Cludo zlokalizowane jest w trzech dat center i posiada styki z kilkoma operatorami telekomunikacyjnymi.

Czy rozwiązanie chmurowe, jakim jest Cludo i projekt uruchomienia zamiejscowego call center firmy Wolters Kluwer jest sukcesem? W obszarze szybkości uruchomienia znacie inne, które powstało w osiem dni?

Pobierz całe case studies projektu teraz.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE