Connect with us

AI pomogła stworzyć Grafik Optymalny

ZASOBY LUDZKIE

AI pomogła stworzyć Grafik Optymalny

Polacy nienawidzą czekać. Co drugi klient (46%) jest skłonny zrezygnować z zakupów, widząc tłum oczekujący na obsługę. Czekamy na kuriera, na jedzenie, do lekarza, na poczcie i na rozmowę z konsultantem. Automatyzacja sklepów i zwalnianie kasjerów oraz chatboty nie są zatem rozwiązaniem przyspieszającym czas oczekiwania. Prawdziwy powód? Źle ułożony grafik pracowników. Karolina Dolaś wykorzystując sztuczną inteligencję, stworzyła Grafik Optymalny – narzędzie, które dzisiaj pomaga sprawnie obsługiwać klientów największym firmom w Polsce.

Flying Tiger Copenhagen

Jedną z pierwszych firm, które zdecydowały się wykorzystać Grafik Optymalny, aby usprawnić obsługę klientów była sieć sklepów Tiger.

– Wdrożenie rozwiązania pozwoliło zlikwidować “ogonek” między półkami w sklepie, a główną przyczyną kolejek nie byli pracownicy, tylko niewłaściwie ułożony grafik pracy. Przekonałam do tego Dyrektor Regionalną sieci, podczas zakupów w sklepie. To był przypadek. – uśmiecha się Karolina Dolaś, pomysłodawczyni Grafiku Optymalnego. – Mieliśmy już wtedy gotowy produkt i pierwszych klientów, którym pomógł on usprawnić obsługę i zmierzyć się ze żmudnym i skomplikowanym procesem tworzenia grafików pracy. Porozmawiałyśmy i kupiła moje rozwiązanie. Tematem czasu pracy zajmowałam się od dziecka. Najpierw u mamy w pracy pomagając przy kartach ewidencji, a potem w kolejnych korporacjach, układając grafiki pracownicze. Znałam skalę problemu, z jakim mierzą się firmy zatrudniające w różnych systemach czasu pracy, przy mieszanej strukturze zatrudnienia i wiedziałam, jak go rozwiązać” – dodaje.

Obecnie Grafik Optymalny planuje czas pracy dla ponad 15 tysięcy pracowników w firmach takich jak Samsung, Radisson Blue, North Food, Takeda, Amcor, Travelist czy Lilou.

Sztuczna inteligencja kontra papier

W Polsce duże sklepy, branża usługowa i korporacje wciąż stawiają na Excel lub kartkę papieru. Grafik Optymalny ma to zmienić. System, jednym kliknięciem, pozwala stworzyć grafik pracy z uwzględnieniem takich zmiennych, jak ilość potrzebnych w danym momencie pracowników ich dostępność oraz wysokość wynagrodzenia, normy czasu pracy i stale zmieniający się Kodeks Pracy. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji narzędzie wie jak zachować się w sytuacji niedoboru pracowników, aby dopasować możliwie najlepszy grafik, optymalizując koszty w firmie.

– Przez złe planowanie czasu pracy firma traci pieniądze. Zarówno kiedy na zmianie brakuje pracowników, bo to powoduje kolejki i ogranicza potencjalne przychody. Ale również, kiedy jest ich zbyt wielu, w czasie, kiedy nie jest to konieczne. Menadżerowie często tego nie rozumieją. Koszty pracy powinny być optymalnie dostosowane do założeń biznesowych. Jeśli na zmianie może pojawić się pracownik z niższym wynagrodzeniem, nasz system sam to zaproponuje – podkreśla Karolina Dolaś.

Predictive HR czyli wróżenie z danych

Startup pracuje obecnie nad rozwojem produktu w kierunku wykorzystania sztucznej inteligencji do predykcji z zakresu HR, co pozwoli przewidywać takie zjawiska jakim są np. odejścia pracowników.

– Raportowanie z danych zawsze jest działaniem po fakcie. Chcemy pójść dalej i dać naszym klientom predykcje, czyli analizując szereg danych zawartych w systemie, informować o zjawiskach i trendach takich jak rotacja pracowników, zanim jeszcze wystąpią – zapowiada założycielka – To pozwoli firmom odpowiednio wcześnie reagować. Takich rozwiązań nie ma na polski rynku – dodaje.

Predictive HR, czyli analityka oparta o predykcje to szybko rozwijająca się dziedzina AI. Eksperci prognozują, że oszczędności, jakie może przynieść wykorzystanie sztucznej inteligencji w polskim biznesie do 2020 roku, mogą wynieść nawet 20 miliardów złotych.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE