5 kroków, by być bardziej InsurTech. Rewolucja w ubezpieczeniach trwa!

Branża ubezpieczeniowa, dzięki nowej erze Fintech przeżywa swoją drugą młodość. InsurTech z początku rozwijał się w Polsce ostrożnie, dając większe pole do popisu sektorowi finansowemu. Jednak od niedawna cyfryzacja i nowe technologie na dobre zadomowiły się w branży ubezpieczeniowej. I słusznie!

Branża ubezpieczeniowa, dzięki nowej erze Fintech przeżywa swoją drugą młodość. InsurTech z początku rozwijał się w Polsce ostrożnie, dając większe pole do popisu sektorowi finansowemu. Jednak od niedawna cyfryzacja i nowe technologie na dobre zadomowiły się w branży ubezpieczeniowej. I słusznie!

Korzyści z bycia bardziej InsurTech

Firmy działające w sektorze InsurTech mają dostęp do dodatkowych danych, które przetwarzają w rekordowym czasie. Analizy Big Data przy akompaniamencie rozwiązań AI to narzędzia, które pozwolą jeszcze szybciej i lepiej oszacować ryzyko i potrzeby klienta. Warto oswoić się z innowacyjnymi rozwiązaniami i wykorzystać digitalizację w rozwoju biznesu.

Jak przejść z tradycyjnego modelu ubezpieczeń do tego bardziej pro InsurTech? Poznaj narzędzia telekomunikacyjne, które usprawnią działania branży ubezpieczeniowej.

1. Przełącz się na innowacyjną sprzedaż

Digitalizacja pozwala firmie informować większą liczbę klientów, szybciej i częściej. Wykorzystaj to w działaniach sprzedażowych online. Informuj klientów o nowych usługach, zniżkach, promocjach, czy dodatkowych produktach do polisy nie tylko przez newslettery. Pamiętaj: standard to obecnie za mało. Personalizacja wiadomości to element oczekiwany przez klientów.

Czy wiesz, że aż 90% wiadomości SMS, jest odczytywana w ciągu 3 minut od chwili otrzymania? Podczas gdy tylko 50% wiadomości e-mail zostanie wyświetlona po sześciu godzinach. Jeśli zależy Ci na czasie, wykorzystaj SMS do wzmocnienia kampanii e-mailowych zamiast całkowitego ich zastąpienia. (źródło)
A strona WWW? W dobie smartphonów grzechem byłoby nie wykorzystać uwagi klienta i nie przekierować jej bezpośrednio na stronę internetową. Możesz dodać krótki link do strony w treści SMS. Klient jednym kliknięciem może dowiedzieć się więcej. Ty dzięki temu będziesz wiedział, kogo zainteresowała oferta SMS, a kogo nie.

REKLAMA

To jeszcze nie wszystko. Słyszałeś o Voice Message Service (VMS)? To wiadomości głosowe, które dają jeszcze więcej możliwości. Warto więc wzmocnić poprzednie kroki, czyli wysyłkę e-mail i SMS, wysyłką VMS. Możesz przypomnieć w wiadomości głosowej np. o wygasającej polisie. Zainteresowany klient może od razu przełączyć się do konsultanta w call center[2], by ją kupić.

2. Rób to automatycznie

Samodzielna obsługa szkód to przeszłość! System powiadomień może przez SMS lub e-mail poinformować klienta o: numerze zgłoszenia, zmianie statusu zgłoszenia, brakach w dokumentacji, czy wydaniu decyzji o wypłacie odszkodowania. Chcesz być jeszcze bardziej InsurTech? Stwórz dedykowany serwis do odbioru MMS i pozwól mu zbierać od klientów zdjęcia uszkodzonego pojazdu za ciebie.

A co z call center do obsługi szkody? Znasz już pewnie interactive voice response[1] (IVR[4]).To narzędzie, które kieruje klienta automatycznie przez proces zgłaszania szkody. Warto jednak skrócić czas oczekiwania na zgłoszenie szkody. Nie warto tracić czasu konsultanta na identyfikację i autoryzację ubezpieczonego. Systemy same potrafią rozpoznać osobę po numerze telefonu i autoryzować, zadając pytania kontrolne. W kolejnym kroku system przełączy klienta do konsultanta obsługującego szkodę.

3. Zdigitalizuj proces płatności linkiem lub kodem blik

Klienci lubią być samodzielni. Badania przeprowadzone przez Dimension Data pokazały, że 73% klientów woli szukać rozwiązań dotyczących obsługi klienta na stronie www firmy, niż w innych kanałach komunikacji. (źródło). Jest wiele sposobów wsparcia ich w tej samodzielności. Klient może w trakcie rozmowy z konsultantem sam dokonać płatności za przysłowiowym 1 kliknięciem. Żadnego podawania danych konsultantowi z karty! Wystarczy, że konsultant wyśle klientowi SMS lub e-mail z linkiem do serwisu transakcyjnego. Po kliknięciu zobaczy zdefiniowany przelew, gotowy do akceptacji.

A co jeśli po drugiej stronie mamy klienta w sędziwym wieku, który z cyfryzacją jeszcze się nie zaprzyjaźnił i woli rozmawiać? Połącz system płatności z infolinią. Przez tonowe wybieranie klient sam obsłuży płatność kartą, bez podawania danych konsultantowi.

4. Nie daj się wpisać na black listę.

Nie od dziś wiadomo, że klienci którzy mają zaległości w płatnościach, unikają kontaktu z windykacją. Czasem śledzą numery, z których dzwonią firmy windykacyjne. W internecie tworzone są tzw. black listy numerów telefonów. Co zrobić żeby numery, z których dzwonisz, nie znalazły się na takiej liście?
Korzystaj z nowoczesnych usług rotacji numeracją. To narzędzie, które daje dzwoniącemu możliwość prezentacji odmiennym numerem komórkowym i/lub stacjonarnym za każdym razem, gdy wykonuje on połączenie. Przy wyborze tej usługi, warto korzystać z dostępnych na rynku rozwiązań, które jednocześnie weryfikują „renomę” rotowanych numerów tzn. czy nie są one na black listach. Jeśli tak, zgłaszają go do kwarantanny. I tu znowu rozwiązania InsurTech okazują się przydatne.

5. Sprawdź co myślą o tobie klienci

Ostatni krok, który jest kluczowy to badanie opinii. Wiesz, że aż 13% niezadowolonych klientów przekaże swoją opinię minimum 15 kolejnym osobom? Co ciekawe 72% zadowolonych klientów podzieli się swoim zdaniem tylko z 6 osobami (źródło). I tu z pomocą przychodzą ankiety omnichannel[3]. Możesz stworzyć krótką ankietę online i wysłać ją klientowi przez e-mail lub SMS. Badaj ich opinię wysyłając VMS z tonowym wyborem poziomu satysfakcji lub SMS, na który odpowiadają odsyłając SMS. Konsultant powinien zadzwonić do tych, którzy nie odpowiedzieli na e-mail, SMS lub VMS. Chcesz ograniczyć liczbę odchodzących klientów? Zapytaj ich o to co możesz zrobić, by zostali!

Umów się na prezentację online wspomnianych narzędzi telekomunikacyjnych dla branży ubezpieczeniowej.

Słownik
1. interactive voice response. Zobacz IVR Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin it 0 Share 0
2. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
3. omnichannel. (z ang. wielokanałowość) – rozwiązanie związane z technologią i strategią, które zakłada synergię sprzedaży i/lub obsługi klienta w…
4. IVR. system teleinformatyczny umożliwiający interaktywną obsługę połączeń przychodzących. Klient przechodzący przez drzewo IVR po wysłuchaniu nagranych wcześniej komunikatów dźwiękowych…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *