Connect with us

Pacjenci z ogólnopolską infolinią od najbliższego wtorku

IN-HOUSE

Pacjenci z ogólnopolską infolinią od najbliższego wtorku

Telefoniczną Informację Pacjenta, czyli TIP, uruchomił Rzecznik Praw Pacjenta i Narodowy Fundusz Zdrowia. Pod jednym numerem telefonu już od 13 listopada można będzie uzyskać informacje dotyczące ochrony praw pacjenta, zdrowia i zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów. Na razie tylko tyle, ale docelowo będzie można pod jednym numerem uzyskać także podstawową pomoc medyczną.

TIP bedzie obsługiwany jednocześnie przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich NFZ oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta (RPP). To właśnie numer dotychczasowej infolinii RPP będzie od 13 listopada spinał system informacji medycznej – 800 190 590. Co więcej, to właśnie ten jeden numer zastąpi kilkanaście numerów telefonicznych infolinii wojewódzkich NFZ. Nowe połączenie dla pacjentów ma gwarantować uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

– Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta, czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów rozmowy będą nagrywane – powiedział gazecie „Głos Pomorza” Mariusz Szymański, rzecznik prasowy NFZ w Gdańsku.

Jak podał Szymański, infolinie NFZ obsługują średnio 40 tys. połączeń miesięcznie. Od początku ich działania udzielono 338 ty. porad. Nowa infolinia wzoruje się na brytyjskiej NHS, która poza udzielaniem informacji, zajmuje się prostymi poradami medycznymi.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE