Connect with us

Studenci wracają, wzrasta też ruch na rynku pracy

OUTSOURCING

Studenci wracają, wzrasta też ruch na rynku pracy

W Polsce mamy około 1,4 miliona studiujących osób. Według raportu Jobsquare „Student w pracy 2017” aż 65 proc. badanych studentów ma stałą pracę, z których 70% stanowią osoby uczące się stacjonarnie. To oraz ożywienie na rynkach pracy w miastach uniwersyteckich na początku roku akademickiego pokazuje, że ewidentnie w cenie jest nie tylko tymczasowa praca wakacyjna.

– We wrześniu i październiku zauważamy wyraźny wzrost zainteresowania studentów naszymi ofertami pracy. Otrzymujemy wtedy kilkadziesiąt aplikacji do każdego z naszych oddziałów, zlokalizowanych w Gdańsku, Olsztynie i Białymstoku. Kandydaci deklarują dyspozycyjność od momentu rozpoczęcia zajęć na uczelni. Oczekują różnych form zatrudnienia, zarówno na umowę o pracę, jak i na zlecenie, ale najistotniejszym elementem jest dla nich elastyczny grafik. Taka opcja jest u nas standardem i pozwala na łączenie nauki i pracy. A ponieważ działamy w branży call center, wiele naszych projektów prowadzimy też w godzinach wieczornych i w weekendy, co jest idealnym rozwiązaniem dla osób o ograniczonej dyspozycyjności we wcześniejszych godzinach i w dni robocze – mówi Magdalena Borowska, HR Coordinator w Transcom Poland.

Chęć rozwoju motywuje

Studentów najbardziej motywuje potrzeba zarobienia pieniędzy (wynika to z konieczności utrzymania się na studiach). Jednak ogromne znaczenie ma także chęć zdobycia doświadczenia zawodowego i sprawdzenia się we w pełni profesjonalnym środowisku. Również pod tym względem branża call center jest dla nich dobrym rozwiązaniem. Pracę na stanowisku konsultanta czy specjalisty ds. obsługi klienta mogą tu zacząć bez wcześniejszego doświadczenia.

– Oczywiście nie oznacza to, że nie mamy wobec studentów żadnych wymagań, ale na początek wystarczą otwartość i łatwość w nawiązywaniu relacji z ludźmi. Całą wiedzę techniczną i merytoryczną przekazujemy na szkoleniach. W czasie pracy, studenci zdobywają doświadczenie w zakresie nowoczesnej obsługi klienta, technik sprzedaży i negocjacji, poznają szczegółowo różne produkty i usługi. Ponadto nabywają szereg kompetencji miękkich. Uczą się empatii, pracy pod presją czasu i działania w zespole, uporu w dążeniu do celu, a także panowania nad emocjami – mówi Magdalena Borowska.

Takie umiejętności mogą pomóc w dalszym rozwoju kariery, co potwierdzają również eksperci ds. rynku pracy i rekrutacji.

– Odpowiednie zajęcie powinno umożliwiać rozwój umiejętności uniwersalnych, takich jak zdolność do szybkiej adaptacji do zmian, a także pozwalać na zdobywanie różnorodnych doświadczeń. Posiadanie takich kompetencji przygotuje studenta do mierzenia się z wyzwaniami życia. Sukces na rynku pracy w coraz większym stopniu będzie także uzależniony od znajomości języków obcych, zatem warto uwzględnić tę kwestię w poszukiwaniach pracy na studiach – mówi Anna Tomyślak, Branch Manager w Hays Poland.

Ten ostatni czynnik jest istotny tym bardziej, że coraz więcej branż, w tym chętnie zatrudniająca studentów branża call center, jak i cały sektor nowoczesnych usług dla biznesu, obfituje w projekty językowe.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE