Jeszcze w tym roku nowi klienci banku Pekao S.A. będą mogli założyć konto w Pekao zdalnie – wystarczy „selfie”. Bank kontynuuje program cyfrowej transformacji.
– Bank Pekao S.A. z sukcesem wdrożył wiele projektów, które rewolucyjnie zmieniają relacje klientów z bankiem. Nie zwalniamy tempa i kontynuujemy program cyfrowej transformacji. Realnie stajemy się liderem digitalizacji w polskim sektorze bankowym – powiedział Prezes Zarządu Michał Krupiński.
Najnowsza z innowacji banku w segmencie detalicznym, której pilotaż właśnie startuje to otwieranie konta za pośrednictwem selfie. Samoobsługowa weryfikacja tożsamości odbywa się przy tej usłudze na bazie biometrii twarzy oraz zdjęć dowodu osobistego.
– Naszym priorytetem jest zapewnienie maksymalnej wygody korzystania z usług banku. W zakresie „user experience” porównujemy się nie tylko do konkurencji bankowej, ale też do najlepszych rozwiązań fintechowych. Otwieranie konta „na selfie”, to bardzo wygodny proces opracowany na bazie naszych doświadczeń w biometrii, konkurujący prostotą nie z bankami a z fintechami. – powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor departamentu innowacji i płatności w Pekao.
– Kładziemy nacisk na proste, przejrzyste i konkurencyjne rozwiązania dostępne poprzez kanały zdalne. Zupełnie zdalny proces otwarcia konta to, w mojej ocenie, najbardziej zaawansowane biometryczne rozwiązanie na polskim rynku – powiedział Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao S.A. odpowiedzialny za bankowość detaliczną.
To na pewno nie ostatnia innowacja Banku Pekao w zakresie cyfryzacji usług w tym roku. Właśnie ruszyło Laboratorium Innowacji, którego zadaniem jest tworzenie innowacyjnych konceptów w interdyscyplinarnych zespołach samych pracowników banku oraz we współpracy ze startupami i fintechami.