Connect with us

Amazon planuje wprowadzić sprzęt AGD obsługiwany przez wirtualnego asystenta głosowego – Alexę

AUTOMATYZACJA

Amazon planuje wprowadzić sprzęt AGD obsługiwany przez wirtualnego asystenta głosowego – Alexę

Gigant handlu internetowego – zachęcony rosnącym zainteresowaniem technologiami wykorzystującymi sztuczną inteligencję – planuje wprowadzić na rynek konsumencki sprzęt AGD kontrolowany przez Alexę, asystenta głosowego Amazonu.

– Chcemy, aby klienci coraz częściej korzystali z asystentów głosowych. Dziesiątki tysięcy programistów każdego dnia pracuje nad nowymi usługami i sprzętem zintegrowanym z Alexa Voice. W ostatnim roku liczba dostępnych na rynku urządzeń wzrosła trzykrotnie – w lipcowym oświadczeniu powiedział Jeff Bezos, dyrektor naczelny Amazon.

Po niedawnym wykupieniu marki Ring (inteligentny dzwonek domowy), firma właśnie ogłosiła zamiar wprowadzenia na rynek kolejnych ośmiu kontrolowanych przez Alexę urządzeń jak kuchenka mikrofalowa, wzmacniacz audio i gadżet samochodowy – donosi CNBC. W innym komunikacie Bloomberg donosi, że Amazon pracuje nad rozwojem domowych robotów oraz integracji Alexy z inteligentnymi domami przyszłości.

Obawy mają producenci sprzętu AGD dla których Amazon zaczyna stanowić poważną konkurencję. Szczególną obawę budzi możliwość rozwijania przez Amazon zamkniętego ekosystemu urządzeń AGD, co może prowadzić do monopolizacji rynku.

– Inteligentne domy przyszłości, wyposażone w dziesiątki urządzeń IoT znacznie poprawią komfort życia. Im więcej urządzeń podłączonych do sieci, tym większe prawdopodobieństwo na lukę w zabezpieczeniach dlatego ciągle otwartym pytaniem pozostaje, jak skutecznie chronić przyszłe gospodarstwa domowe przed atakami. Rozwiązaniem są sprzętowe urządzenia chroniące całą domową sieć, z wszystkimi podłączonymi urządzeniami, jak niedawno wprowadzony na rynek Bitdefender Box – komentuje Błażej Pilecki, Bitdefender Product Manager z firmy Marken.

Karol Bancerz

Z branżą call center związany od 14 lat. Od prawie 12 lat prowadzi CCNEWS.pl, pierwszy, największy i najpopularniejszy w Polsce vortal o customer care. Zarządzał wieloma projektami telemarketingowymi dla operatorów telefonii komórkowej, linii lotniczych i towarzystw ubezpieczeniowych. Ostatnio odpowiedzialny był za nadzorowanie procesu wydawania wiz przez konsulaty USA dla obywateli Polski, Rosji, Białorusi i Litwy. Zwolennik zrównoważonego rozwoju biznesu ze wsparciem sztucznej inteligencji. Obecnie bloger, dziennikarz, przedsiębiorca – baczny obserwator zmieniających się trendów w obsłudze klienta. Prezes zarządu Belocal Polska Sp. z o. o. oraz członek zarządu Polskiego Instytutu Wiedzy Praktycznej - właściciela platformy WIEDZAPRAKTYCZNA.pl.

Skomentuj

POPULARNE