NFZ chce uruchomić infolinię w… outsourcingu

Narodowy Fundusz Zdrowia planuje uruchomienie infolinii medycznej. Start planowany jest na I kwartał przyszłego roku. Projekt zakłada zbudowanie contact center, które mogłoby udzielać prostych porad medycznych, a także wskazówki na podstawie zrelacjonowanych objawów oraz informację do którego specjalisty powinien udać się dzwoniący.

Narodowy Fundusz Zdrowia planuje uruchomienie infolinii medycznej. Start planowany jest na I kwartał przyszłego roku. Projekt zakłada zbudowanie contact center[1], które mogłoby udzielać prostych porad medycznych, a także wskazówki na podstawie zrelacjonowanych objawów oraz informację do którego specjalisty powinien udać się dzwoniący.

W ramach infolinii działać miałoby także contact center onkologiczne. Telefonujący chorzy po podaniu rozpoznania lub numery karty DILO (wydawanej pacjentom onkologicznym) mogliby uzyskać informację o najbliższych terminach przyjęć oraz – od razu – dokonać rejestracji na wizytę.

Resort zdrowia planuje, by infolinia działała także według specjalnych zasad. Na rozmowę dzwoniący miałby tylko minutę. I to budzi największe kontrowersje. Bo telefonujący pacjenci w ciągu minuty mogą nawet nie zostać połączeni z konsultantem infolinii.

W pierwszych latach infolinia miałaby korzystać z outsourcingowej firmy call center[2]. Docelowo cały system i jego obsługa miałaby przejść w całość w ręce pracowników NFZ.

 

DGP/red.

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
2. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *