W życiu każdego managera sprzedaży czy obsługi klienta przychodzi taki moment, że zastanawia się, dlaczego traci klientów, albo nie zdobywa ich w tak szybkim tempie, w jakim zakładał. Dzieje się tak na ogół, gdy nie dostatecznie przygotował się do roli nowoczesnego przedsiębiorstwa, które powinno wyżej stawiać lojalność i zadowolenie klienta[1], niż maksymalny i – niestety krótkotrwały – zysk.
Jak budować contact center?
Jedni sięgają po outsourcing, inni wolą budować własne działy telefonicznej sprzedaży (telemarketing[2]). Jak więc przygotować się do obliczenia ROI z inwestycji? Wreszcie czy (i kiedy) należy posiłkować się outsourcingowym call center[3]?
Bohaterem dzisiejszego odcinka programu CC TALK jest Jarosław Stępkowski, który w firmie Systell doradza przedsiębiorcom, jak zbudować profesjonalny dział sprzedaży zdalnej lub dział obsługi klienta (infolinia).
Od wielu lat związany jest z branżą call/contact center[4]. Specjalizuje się w zakresie zarządzania sprzedażą oraz Biurem Obsługi Klienta w contact center. To wieloletni menadżer sprzedaży. Posiada doświadczenie w zakresie przeprowadzania audytów działów sprzedaży w celu zwiększenia wyników finansowych. Praktyk wdrożeń nowych strategii ich realizacji oraz korekt w trakcie działań. Organizator wielu szkoleń z tematyki skutecznej sprzedaży i zarządzania Działem Sprzedaży.
Jarek w rozmowie podpowiada, ile kosztować powinno profesjonalne contact center. Opowiada o tym na co warto zwrócić uwagę projektując budowę takiego działu i zdradza kilka szczegółów, o których często nawet doświadczeni managerowie zapominają.