Jak zbudować własne contact center?

W życiu każdego managera sprzedaży czy obsługi klienta przychodzi taki moment, że zastanawia się, dlaczego traci klientów, albo nie zdobywa ich w tak szybkim tempie, w jakim zakładał. Dzieje się tak na ogół, gdy nie dostatecznie przygotował się do roli nowoczesnego przedsiębiorstwa, które powinno wyżej stawiać lojalność i zadowolenie klienta, niż maksymalny i – niestety krótkotrwały – zysk.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

W życiu każdego managera sprzedaży czy obsługi klienta przychodzi taki moment, że zastanawia się, dlaczego traci klientów, albo nie zdobywa ich w tak szybkim tempie, w jakim zakładał. Dzieje się tak na ogół, gdy nie dostatecznie przygotował się do roli nowoczesnego przedsiębiorstwa, które powinno wyżej stawiać lojalność i zadowolenie klienta[1], niż maksymalny i – niestety krótkotrwały – zysk.

Jak budować contact center?

Jedni sięgają po outsourcing, inni wolą budować własne działy telefonicznej sprzedaży (telemarketing[2]). Jak więc przygotować się do obliczenia ROI z inwestycji? Wreszcie czy (i kiedy) należy posiłkować się outsourcingowym call center[3]?

Bohaterem dzisiejszego odcinka programu CC TALK jest Jarosław Stępkowski, który w firmie Systell doradza przedsiębiorcom, jak zbudować profesjonalny dział sprzedaży zdalnej lub dział obsługi klienta (infolinia).

Od wielu lat związany jest z branżą call/contact center[4]. Specjalizuje się w zakresie zarządzania sprzedażą oraz Biurem Obsługi Klienta w contact center. To wieloletni menadżer sprzedaży. Posiada doświadczenie w zakresie przeprowadzania audytów działów sprzedaży w celu zwiększenia wyników finansowych. Praktyk wdrożeń nowych strategii ich realizacji oraz korekt w trakcie działań. Organizator wielu szkoleń z tematyki skutecznej sprzedaży i zarządzania Działem Sprzedaży.

Jarek w rozmowie podpowiada, ile kosztować powinno profesjonalne contact center. Opowiada o tym na co warto zwrócić uwagę projektując budowę takiego działu i zdradza kilka szczegółów, o których często nawet doświadczeni managerowie zapominają.

Słownik
1. zadowolenie klienta. to subiektywna ocena klienta dotycząca stopnia satysfakcji z usług, produktów lub doświadczeń związanych z daną firmą lub organizacją.…
2. telemarketing. wykorzystanie telefonu do celów sprzedaży i promocji oferty firmy; sprzedawanie przez telefon. Total 0 Shares Share 0 Tweet…
3. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
4. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *