Connect with us

Tauron wdroży boty RPA

AUTOMATYZACJA

Tauron wdroży boty RPA

Tauron, aby usprawnić obsługę klientów, wdraża systemy Robotics Process Automation (RPA). Systemy dostarczone przez Capgemini Polska wspomogą także sprzedaż, logistykę i obieg dokumentów. We wdrożeniu realizowanym przez spółkę TAURON Obsługa Klienta i Capgemini zostanie wykorzystana platforma UiPath.

– Szukamy rozwiązań, które pozwolą naszym klientom korzystać nie tylko z prądu i gazu, ale przede wszystkim zarządzać nimi bez wychodzenia z domu. Co równie istotne podejmujemy działania, które podnoszą naszą efektywność operacyjną. Wprowadzenie narzędzi automatyzacji to kolejny krok w tym kierunku – mówi Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia.

Jak informuje Tauron, najważniejszymi planowanymi korzyściami z zastosowania robotów ma być zapewnienie pełnej realizacji powtarzalnych procesów oraz wyeliminowanie błędów. Ma to w konsekwencji skrócić czas realizacji zadań oraz podnieść jakość obsługi klientów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych.

– Naszym celem jest sprawne wprowadzenie do Grupy TAURON nowej technologii, przy wykorzystaniu dostępnego na rynku doświadczenia. Wiemy, że nie każde podejście do robotyzacji kończy się sukcesem. Chcemy te procesy wprowadzać stopniowo, obserwując efekty i po udanej fazie przystępować do kolejnego etapu – podkreśla Andrzej Grochowalski, wiceprezes ds. IT w TAURON Obsługa Klienta.

RPA wdrażane w spółce ma wspomóc rozwój zawodowy pracowników poprzez powierzenie im nowych zadań, wykraczających poza powtarzalne czynności. Planowana automatyzacja procesów w Grupie TAURON, pomimo konieczności zarządzania danymi i zadaniami z wielu systemów, nie będzie wymagać zmian w podstawowych systemach informatycznych, co znacząco redukuje czas i koszt zwrotu z inwestycji.

– Zaproponowane rozwiązanie umożliwi Grupie TAURON bardziej efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem, przez co poprawi jakość usług i obniży koszty eksploatacyjne. Roboty będą pracować 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, dając firmie ogromne możliwości zwiększenia efektywności operacyjnej – mówi Vice President Capgemini Polska – Marek Woźny – dyrektor zarządzający Application Services.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE