Connect with us

Zakupy z urządzeniem Personal Shopping Solutions to nowy CX klienta

TECHNOLOGIE

Zakupy z urządzeniem Personal Shopping Solutions to nowy CX klienta

Zebra Technologies zaprezentowała nowe urządzenie PS20. To osobiste rozwiązanie zakupowe (Personal Shopping Solution, PSS) szóstej generacji, które umożliwia kupującym skanowanie towarów na bieżąco podczas robienia zakupów. Model pozwala znacząco przyspieszyć proces dokonywania płatności w sklepach. Urządzenie pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego Android. Dostępne w nim funkcje mają zwiększyć efektywność personelu sklepowego, oferując klientom bardziej spersonalizowane i bezproblemowe zakupy.

Personal Shopping Solution – jak działa?

W wielu sklepach (m.in. w warszawskim sklepie Tesco na Gocławiu) możemy użyć w trakcie zakupów urządzeń PSS. Pozwalają one na skanowanie kodów produktów i sumowanie kwoty do zapłaty. Klient wkładając dowolny produkt do koszyka skanuje kod kreskowy dodając go do wirtualnego koszyka. Przy kasie pokazuje wygenerowany QR kod i dokonuje płatności (np. w kasie samoobsługowej).

Nowe urządzenie umożliwia pobranie listy zakupów oraz informacji, które pomagają w podjęciu decyzji. Funkcja jednoczesnego skanowania i pakowania pozwala na omijanie kolejek przy kasie, przez co zakupy przebiegają równie płynnie, co w sklepach internetowych. Bez czekania na dostawę.

– Współcześni kupujący to coraz częściej cyfrowe pokolenie, dobrze znające technologie, korzystające ze smartfonów i oczekujące szybkiego dostępu do informacji i produktów – powiedziała Leslie Hand, wiceprezes w IDC Retail Insights. – PS20 oferuje sklepom zaawansowane rozwiązanie, które pozwoli spełnić oczekiwania klientów placówek handlu detalicznego dzięki funkcjom, które zwiększą komfort procesu zakupów. Zebra wykorzystuje swoje doświadczenie, aby zaprojektować zaawansowane rozwiązanie oferujące skanowanie bez użycia rąk, obsługę poleceń głosowych oraz lokalizowanie towarów w sklepie.

PS20 – co ma w środku?

PS20 wyposażony jest także w wbudowany mikrofon i lokalizator. Mając pytania – z poziomu urządzenia możemy zadać pytanie pracownikom sklepu. Lokalizator – powala na dokładne określenie miejsca, w którym znajduje się poszukiwany produkt na terenie sklepu. Skanowanie towarów jest łatwiejsze dzięki zaawansowanemu czytnikowi kodów kreskowych. Umożliwia on skanowanie słabo wydrukowanych lub uszkodzonych etykiet 1D/2D. Rozpoznaje kody Digimarc osadzone w opakowaniach i pozwala na skanowanie bez użycia rąk za pośrednictwem czujników zbliżeniowych.

PS20 to pierwsze urządzenie PSS firmy Zebra, które obsługuje Visible Light Communication (VLC). Technologię lokalizacyjną, w której przednia kamera wykrywa diody LED oraz oświetlenie sklepowe, dostarczając danych algorytmom uczenia maszynowego. Te z kolei one pozwalają sprzedawcom lepiej zrozumieć, jak klienci poruszają się po ich sklepach. Takie analizy dostarczają cennych informacji o nawykach zakupowych (z wykorzystaniem kart lojalnościowych i śledzenia zakupów). To już krok do rozwiązań nowej generacji, takich jak rozpoznawanie twarzy i obrazów.

– Jako jeden z pierwszych dużych graczy na rynku osobistych technologii zakupowych, Zebra nieustannie ulepsza swoje rozwiązania, aby używające ich sklepy mogły sprostać rosnącej presji konkurencyjnej poprzez oferowanie klientom wyjątkowego poziomu obsługi – powiedział Joe White, wiceprezes i dyrektor generalny działu Enterprise Mobile Computing w Zebra Technologies. – PS20 jest urządzeniem nowej generacji opartym na systemie Android, to rozwiązanie, które spełnia potrzeby kupujących, personelu i kierownictwa sklepów, zapewniając wzrost wydajności, który pozwala efektywnie działać we współczesnej gospodarce na żądanie.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE