Connect with us

Żabka zaprezentowała sklep jutra

AKTUALNOŚCI

Żabka zaprezentowała sklep jutra

Z okazji jubileuszu 20-lecia obecności sklepów Żabka na polskim rynku zaprezentowano „sklep jutra”. Naszpikowany elektroniką, sztuczną inteligencją i wygodny dla kupujących jak nigdy dotąd.

Punktem wyjścia dla nowej idei jest diagnoza, że ze względu na wzrost tempa życia, na znaczeniu zyskują oszczędność czasu i wygoda. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Żabkę, 69 proc. dorosłych Polaków przyznaje, że to właśnie wygoda podczas dokonywania zakupów jest dla nich bardzo ważna, a 65 proc. pytanych szuka rozwiązań, które ułatwiają im życie. Klienci 5.0 są coraz bardziej świadomi i wymagający, a polem do rywalizacji między firmami będzie zapewnienie klientom najlepszego możliwego doświadczenia podczas zakupów.

Sklep convenience

Dlatego w Żabce, poza szybkimi zakupami, zjemy hot-doga, wypijemy kawę, kupimy gotowe kanapki. Ale zapłacimy też rachunki za telefon, odbierzemy i nadamy przesyłkę czy wypłacimy gotówkę. Dzisiaj Żabka to format, który jest otwarty na nowe technologie wspierające wygodę klienta i doskonalenie oferty.

„Sklep jutra” w wykonaniu Żabki obejmuje różne rozwiązania technologiczne, które pozwalają zarówno w sieci handlowej, jak i poszczególnych punktach sprzedaży zoptymalizować i zautomatyzować procesy. Zaawansowane narzędzia umożliwiają m.in. minimalizację czasu obsługi klientów, wygodniejszą i bardziej przyjazną komunikację oferty, lepsze dostosowanie asortymentu do oczekiwań nabywców oraz udoskonalenie logistyki. Będzie to możliwe dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań jak system do analizy cen, digital signage, inteligentne półki informujące o dacie przydatności produktu do spożycia czy o stanie zatowarowania, kasy samoobsługowe z wideoweryfikacją obiektów, a także oparte na sztucznej inteligencji aplikacje wspierające klientów oraz franczyzobiorców.

– Nasza współpraca z firmą Microsoft to kolejny krok w stronę zwiększenia satysfakcji klientów, którzy cenią Żabkę za bliskość, dostępność i wygodę zakupów. Projekt „sklepu jutra” pokazuje jak nowoczesne rozwiązania mogą realnie poprawić komfort codziennego życia. To dla nas szczególny moment – prezentacja konceptu łączy się z dwudziestoleciem obecności Żabki na polskim rynku, gdzie osiągnęła sukces i stała się atrakcyjnym partnerem dla globalnych liderów – powiedział Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska sp. z o.o.

A gdzie w Żabce klient?

Jak nowa Żabka będzie prezentowała się dla klienta? Przede wszystkim pełna samoobsługa przy kasie. AI będzie sama rozpoznawała produkt. Wystarczy położyć produkt na kasie – bez skanowania żadnych kodów kreskowych. Rozpoznawany będzie obraz z kamery umieszczonej nad kasą. Płatności będzie można dokonać standardowo, tak jak obecnie – kartą lub gotówką – ale pojawi się także opcja płatności kodem QR wraz z aplikacją w telefonie komórkowym i aplikacji mobilnej sklepu.

Prowadzący sklep także będzie miał swoją aplikację mobilną. Ma być ona swoistym centrum zarządzania biznesem. Po zalogowaniu właściciel sklepu będzie mógł zdalnie sprawdzać sprzedaż w trybie on-line. Zdalnie będzie można sprawdzić co klient kupuje, a które produkty odkłada na półkę. Sklepy – jak i aplikacja będą monitorowały stan zatowarowania. AI podpowie w jakie produkty sklep powinien zostać jak najszybciej zatowarowany.

Kiedy te nowości zobaczymy w osiedlowych sklepach Żabki? Zarówno właściciel sieci sklepów jak i Microsoft odpowiadają jednym głosem – w najbliższym czasie.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE