Connect with us

Wideoweryfikacja klientów mBanku także na Android

IN-HOUSE

Wideoweryfikacja klientów mBanku także na Android

Chociaż wideoweryfikacja klientów mBanku była już możliwa pod koniec czerwca tego roku, to dopiero teraz możliwe jest założenie rachunku bankowego przez posiadaczy smartfonów z systemem Android. Wcześniej z takiej możliwości mogli skorzystać wyłącznie posiadacze telefonów Apple.

Podczas rozmowy klient jest proszony o zrobienie zdjęcia twarzy oraz dowodu tożsamości. Na tej podstawie system bankowy weryfikuje jego autentyczność. A dzięki wykorzystaniu technologii OCR, która służy do rozpoznawania tekstu, automatycznie wypełnia wniosek danymi. Sama umowa podpisywana jest poprzez telekod. To kończy cały proces otwarcia rachunku.

Klient nie musi iść do placówki czy czekać na kuriera, aby podpisać papierowe dokumenty. Już po chwili ma dostęp do swojego konta w aplikacji mobilnej. W trakcie wideorozmowy może też zamówić karty płatnicze. W przypadku systemu Android – również kartę wirtualną, służącą do płatności Google Pay. Karta może być aktywna niemal natychmiast po zamówieniu. Aby nią płacić nie trzeba czekać na „plastik”.

Z wideoweryfikacji korzysta wiele innych banków. Pierwszym bankiem wykorzystującym tę metodę weryfikacji był BZ WBK (obecnie Santander). Z wideoweryfikacji za pośrednictwem komputerów stacjonarnych można także skorzystać z Alior Banku, InBank i Nest Banku.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE