Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Lead Response Time

inaczej LRT, średni czas odpowiedzi od wysłania zapytania przez klienta do chwili otrzymania przez niego odpowiedzi ze strony pytanego (najczęściej firmy/marki). LRT liczony jest w jednostkach czasu. Panuje powszechne przekonanie, że im szybsza odpowiedź na kontakt klienta (pytanie) tym lepszy wynik finalny w postaci zadowolenia klienta, jego decyzji o zakupie etc. Poniecznie posłuchaj programu K2 Podcast na temat LRT dostępnego tutaj.

6 innowacyjnych metod rekrutacji w call center

Czy Twoja organizacja pragnie zrzeszać największe talenty? Czy trafiające do Ciebie CV nie zawsze spełniają Twoje oczekiwania? A może obawiasz się, że przestałeś być atrakcyjnym pracodawcą w oczach kandydatów? Być może Twoje call center korzysta z przestarzałych metod rekrutacji. Aby przerwać złą passę, skorzystaj z jednej z poniższych recept.

Czy Twoja organizacja pragnie zrzeszać największe talenty? Czy trafiające do Ciebie CV nie zawsze spełniają Twoje oczekiwania? A może obawiasz się, że przestałeś być atrakcyjnym pracodawcą w oczach kandydatów? Być może Twoje call center korzysta z przestarzałych metod rekrutacji. Aby przerwać złą passę, skorzystaj z jednej z poniższych recept.

1. Pokaż, że istniejesz i jasno sygnalizuj Twoje oczekiwania

Pierwszy krok, jaki powinieneś uczynić, by zwrócić uwagę na Twoją firmę, będzie jej szeroka promocja. Opracuj strategię, dzięki której Twoja marka będzie rozpoznawalna w świecie biznesu.

Nie zapominaj o wyposażeniu Twojej firmowej strony w wyczerpujący content poświęcony pozytywnym aspektom pracy w Twoim przedsiębiorstwie. Przykuj uwagę przemyślanym i dopracowanym projektem rozwoju kariery. Stwórz obszerne i wyczerpujące opisy stanowisk wraz z jasno określonymi zadaniami. W ten sposób odsiejesz nieprzekonanych do pracy na danym stanowisku kandydatów i pozyskasz tych, którzy rzeczywiście chcą robić to, czego od nich oczekujesz.

2. Zwabiaj kandydatów szkoleniami

Opowiadając kandydatom o szkoleniach, obiecujesz im rozwój w strukturach Twojej firmy. Dlatego opracuj unikalny i wyróżniający się na tle innych program szkoleń, dzięki którym nowi pracownicy nie tylko otrzymają niezbędne do pracy narzędzia, lecz także poznają firmę, jej kulturę, a także specyfikę branży, w której działa.

Zaproponuj kompleksowy trening radzenia sobie z trudnym klientem, przekaż techniki radzenia sobie ze stresem, a do tego dołącz szkolenia produktowe. W ten sposób przekonasz kandydata, że dostarczysz mu wiedzę oraz wszelkie potrzebne narzędzia potrzebne do pracy.

3. Docieraj z ofertami pracy tam, gdzie to możliwe

Prawdziwe talenty czy wykwalifikowani pracownicy prawdopodobnie nie mają problemu ze znalezieniem pracy. Dlatego też nie będą szukać Twojego ogłoszenia zamieszczonego gdzieś na szarym końcu internetu. Niektórzy pracodawcy nadal wierzą, że publikowanie ofert pracy w prasie czy na tablicach ogłoszeń przyniesie pożądane skutki. Niekoniecznie.

W dobie rozkwitu narzędzi do poszukiwania kandydatów masz do dyspozycji całą gamę serwisów dostępnych w internecie. Są to nie tylko portale z ogłoszeniami, lecz także portale społecznościowe z facebookowymi grupami na czele. Bardziej postępowi rekruterzy wdrażają gry i konkursy online. Wszystko po to, aby się wyróżnić, aby zostać zauważonym w gąszczu niemal identycznych ofert pracy. Nie zapominaj także o wdrożeniu możliwości aplikacji na dane stanowisko przez stronę Twojej firmy.

4. Zaprzyjaźnij się z technologią

Wszystko wskazuje na to, że bez odpowiednich narzędzi procesy rekrutacyjne w Twoim call center okażą się czasochłonne, nieefektywne i najprawdopodobniej nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Tak właściwie nie istnieje żaden racjonalny powód, dla którego miałbyś robić wszystko ręcznie.

Dlatego na początek zbuduj bazę danych wykwalifikowanych kandydatów. Coraz więcej firm przechowuje zgłoszenia byłych aplikantów i tylko dzięki tej strategii pozyskuje ponad jedną trzecią swoich pracowników. Aby zacząć wykorzystywać potęgę danych w rekrutacji, postaraj się stworzyć odpowiednią strategię i zbuduj stosowną technologię. To z całą pewnością się opłaci.

5. Przeprowadź testy behawioralne

Testowanie behawioralne i ocena umiejętności stanowią część strategii mądrego zatrudniania konsultantów. Wprawdzie wielu z nich zatrudnia się na stanowiska podstawowe, na które nie wymaga się większego doświadczenia, jednak już na starcie warto sprawdzić ogólną motywację kandydata do pracy, jego zdolność do pracy z klientem czy choćby sprawność w pisaniu na klawiaturze.

Sprawdzając umiejętności oraz nastawienie, pokazujesz kandydatowi, że interesujesz się jego osobą czy jego kompetencjami. W ten sposób nie tylko zyskujesz bardziej zaangażowanego pracownika, lecz także wyprzedzasz konkurencję.

6. sprawdzaj przydatność do pracy w zespole

Wspominaliśmy już o rekruterach, którzy sięgają po gry, jako po innowacyjną metodę rekrutacji. Warto przyjrzeć się tej technice z bliska. Zdecydowana większość młodych ludzi dobrze się bawi przy planszówkach. Dobrze wiedzą o tym działy HR i dlatego zapraszają kandydatów do udziału we wspólnej zabawie.

Zabawa, w której biorą udział zarówno członkowie zespołu, jak również kandydaci, to doskonała metoda sprawdzenia, jak aplikanci odnajdują się w grupie, jak szybko dostosowują się do nowych sytuacji, a także czy wykazują zdolność do generowania kreatywnych rozwiązań.

 

Rekrutacja w call center to coraz częstsze wyzwanie dla działów HR, które muszą stawić czoła duży rotacjom w firmach. Sięganie po coraz to nowsze metody rekrutacji wprawdzie nie zatrzyma pracownika w jednej firmie raz na zawsze, ale zagwarantuje jej większe zaangażowanie wśród jeszcze bardziej utalentowanych członków zespołu.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Jak zatrzymać pracownika, czyli metoda 4P

Rekrutacja, rekrutacją…, ale konieczne jest też trzymanie w ryzach retencji. Przyjmuje się, że w branży obsługi klienta ta jest wysoka i wynosi około 30%. To duże wyzwanie. Tak bardzo duże, że na ten temat powstało wiele teorii, książek i nieprzespanych nocy.
więcej

Wyminąć “śnieżną kulę”, czyli rażąca siła postów

Facebook staje się równoprawnym kanałem kontaktu coraz częściej uwzględnianym w strategii obsługi klienta. Dotyczy to głównie w branży e-commerce, gdzie decyzje zakupowe często zależą od opinii klientów, a Ci chętniej oceniają nie produkt, lecz obsługę i robią to najczęściej w mediach społecznościowych.
więcej

Idzie sezon zakupów. Jak sklepy internetowe poradzą sobie ze zwrotami?

Rekordowo wysoka sprzedaż, jaką notują w czasie pandemii polskie sklepy internetowe, oznacza dla sprzedawców nie tylko wyższe obroty, ale też więcej pracy przy obsłudze zwrotów. Ostatni raport merce.com pokazuje, że duże sklepy, które częściej stawiają na automatyzację procesu i zlecają zwroty na zewnątrz, mogą wyjść z tej próby zwycięsko.
więcej

Praca zdalna w praktyce. Porady ekspertów HR

Praca zdalna zostanie z nami na dłużej, a w najbliższych latach powstawać będą nowe modele pracy. Jak pokazują badania Pracuj.pl, 9 na 10 respondentów chce korzystać z tej formy zatrudnienia także w przyszłości. Czy jednak naprawdę wiemy, jak efektywnie wykonywać obowiązki z domu?