Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

tNPS

Transakcyjny Net Promoter Score (tNPS) mierzy postrzeganie przez klientów transakcji z firmą, na przykład zakupu online lub interakcji z obsługą klienta. Transakcyjny NPS mierzy więc poziom postrzegania przez klienta w punkcie (a nie w całym procesie obsługowym), jakim dochodzi o styczności klienta z firmą.

60% uczestników programów lojalnościowych wykorzystuje aplikacje mobilne

W Polsce rośnie odsetek osób używających aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Obecnie już z aplikacji korzysta ponad 60% uczestników takich programów. Największą zaletą zdaniem użytkowników jest wygoda: brak konieczności posiadania karty plastikowej. Polacy chętnie korzystają z aplikacji mobilnych, bo mogą łatwiej sprawdzać aktualne promocje.

W Polsce rośnie odsetek osób używających aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Obecnie już z aplikacji korzysta ponad 60% uczestników takich programów. Największą zaletą zdaniem użytkowników jest wygoda: brak konieczności posiadania karty plastikowej. Polacy chętnie korzystają z aplikacji mobilnych, bo mogą łatwiej sprawdzać aktualne promocje.

Rossmann liderem aplikacji lojalnościowych

Aplikacje mobilne na stałe weszły do codziennego użycia wielu konsumentów, również tych korzystających z programów lojalnościowych. Liderem jest zdecydowanie Klub Rossmann, z którego aplikacji korzysta niemal trzykrotnie więcej użytkowników (31%) niż z aplikacji kolejnego w zestawieniu programu Payback (12%).

Osoby korzystające z aplikacji mobilnych programów podkreślają, że ich główną zaletą jest brak konieczności posiadania karty plastikowej (60%). Na kolejnych miejscach znalazły się: otrzymywanie powiadomień o aktualnych promocjach (54%) oraz możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji (51%). Najczęściej używaną funkcjonalnością aplikacji programów lojalnościowych jest sprawdzanie aktualnych promocji. Z kolei uczestnicy niekorzystający z aplikacji najczęściej jako powód wskazują brak takiej potrzeby (58%). 12% respondentów twierdzi, że tego typu aplikacje nie są dla nich pomocne.

Choć popularne, to nie masowe

– Korzystanie z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych nie jest jeszcze zjawiskiem masowym. Zwolennicy aplikacji są rozproszeni po wielu programach. Dużą pracę wykonał Rossmann – z jego aplikacji korzysta co trzeci uczestnik programu lojalnościowego. Na pewno udostępnienie wygodnych funkcji i uświadomienie konsumentom, w jakich obszarach aplikacja może być przydatna i ułatwiająca korzystanie z programu w dużej mierze spopularyzowałoby inne aplikacje, pod warunkiem, że rzeczywiście miałyby takie funkcje. – Z naszego badania wynika, że najistotniejszym ogniwem w informowaniu o programach są sprzedawcy w sklepie. I tutaj na pewno warto rozważyć, czy tą samą drogą nie należałoby zachęcać klientów do korzystania z aplikacji. Patrząc jednak na rosnącą popularność aplikacji z roku na rok, można się spodziewać, że będzie to kierunek, w którym będą podążać zarówno klienci jak i organizatorzy programów – komentuje Agnieszka Doktorska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu

Monitor programów lojalnościowych to badanie realizowane przez ARC Rynek i Opinia corocznie od kilku lat. Celem badania jest poznanie sytuacji na rynku programów lojalnościowych. W tym roku zastosowano mix badań ilościowych i jakościowych. Badanie ilościowe zostało przeprowadzone metodą CAWI na próbie N=829 uczestników programów lojalnościowych. W ramach badania jakościowego przeprowadzono 2 zogniskowane wywiady grupowe – mini FGI (po 5 uczestników) w podziale na wiek: młodsi (18-39 lat) i starsi (40-65 lat). Realizacja badania: sierpień 2018 r.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Banki z najlepszymi infoliniami

Bank Pekao, PKO Bank Polski oraz Credit Agricole to zwycięzcy rankingu infolinii bankowych, zarówno w kontakcie telefonicznym jak i poprzez e-mail. W porównaniu z ubiegłym rokiem, średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem skrócił się, a czas oczekiwania na odpowiedź mailową pozostał bez zmian - wynika z XVII fali Badania jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia.
Czytaj więcej

Raport Digitally Driven: Cyfryzacja warunkiem przetrwania i rozwoju firm sektora MŚP w Europie

Dzięki wykorzystaniu narzędzi cyfrowych pozwalających m.in. na tworzenie i efektywną obsługę sklepów internetowych, małe i średnie przedsiębiorstwa ograniczyły negatywny wpływ pandemii na swoje biznesy, a w niektórych przypadkach kryzys gospodarczy spowodowany COVID-19 stał się impulsem do dynamicznego rozwoju i skutecznego działania – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego wśród 5 tysięcy przedsiębiorstw w Europie.
Czytaj więcej

86% Polaków uważa, że znajomość drugiego języka obcego pomaga

Aż 86% Polaków jest zdania, że znajomość języków obcych innych niż angielski znacznie ułatwiłaby im znalezienie dobrze płatnej pracy. Jednak znacząca większość nie decyduje się na naukę. Innych języków niż angielski regularnie uczy się zaledwie 3% z nas, a tylko 2,5% deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy na pewno rozpocznie naukę mniej popularnego języka