Connect with us

60% uczestników programów lojalnościowych wykorzystuje aplikacje mobilne

RAPORTY

60% uczestników programów lojalnościowych wykorzystuje aplikacje mobilne

W Polsce rośnie odsetek osób używających aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Obecnie już z aplikacji korzysta ponad 60% uczestników takich programów. Największą zaletą zdaniem użytkowników jest wygoda: brak konieczności posiadania karty plastikowej. Polacy chętnie korzystają z aplikacji mobilnych, bo mogą łatwiej sprawdzać aktualne promocje.

Rossmann liderem aplikacji lojalnościowych

Aplikacje mobilne na stałe weszły do codziennego użycia wielu konsumentów, również tych korzystających z programów lojalnościowych. Liderem jest zdecydowanie Klub Rossmann, z którego aplikacji korzysta niemal trzykrotnie więcej użytkowników (31%) niż z aplikacji kolejnego w zestawieniu programu Payback (12%).

Osoby korzystające z aplikacji mobilnych programów podkreślają, że ich główną zaletą jest brak konieczności posiadania karty plastikowej (60%). Na kolejnych miejscach znalazły się: otrzymywanie powiadomień o aktualnych promocjach (54%) oraz możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji (51%). Najczęściej używaną funkcjonalnością aplikacji programów lojalnościowych jest sprawdzanie aktualnych promocji. Z kolei uczestnicy niekorzystający z aplikacji najczęściej jako powód wskazują brak takiej potrzeby (58%). 12% respondentów twierdzi, że tego typu aplikacje nie są dla nich pomocne.

Choć popularne, to nie masowe

– Korzystanie z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych nie jest jeszcze zjawiskiem masowym. Zwolennicy aplikacji są rozproszeni po wielu programach. Dużą pracę wykonał Rossmann – z jego aplikacji korzysta co trzeci uczestnik programu lojalnościowego. Na pewno udostępnienie wygodnych funkcji i uświadomienie konsumentom, w jakich obszarach aplikacja może być przydatna i ułatwiająca korzystanie z programu w dużej mierze spopularyzowałoby inne aplikacje, pod warunkiem, że rzeczywiście miałyby takie funkcje. – Z naszego badania wynika, że najistotniejszym ogniwem w informowaniu o programach są sprzedawcy w sklepie. I tutaj na pewno warto rozważyć, czy tą samą drogą nie należałoby zachęcać klientów do korzystania z aplikacji. Patrząc jednak na rosnącą popularność aplikacji z roku na rok, można się spodziewać, że będzie to kierunek, w którym będą podążać zarówno klienci jak i organizatorzy programów – komentuje Agnieszka Doktorska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu

Monitor programów lojalnościowych to badanie realizowane przez ARC Rynek i Opinia corocznie od kilku lat. Celem badania jest poznanie sytuacji na rynku programów lojalnościowych. W tym roku zastosowano mix badań ilościowych i jakościowych. Badanie ilościowe zostało przeprowadzone metodą CAWI na próbie N=829 uczestników programów lojalnościowych. W ramach badania jakościowego przeprowadzono 2 zogniskowane wywiady grupowe – mini FGI (po 5 uczestników) w podziale na wiek: młodsi (18-39 lat) i starsi (40-65 lat). Realizacja badania: sierpień 2018 r.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE